Prima pagină » Actualitate » Avocaţii lui Daniel Tudorache cer punerea sub acuzare a lui Clotilde Armand în dosarul Romprest: „A expus Sectorul 1 la plata unor despăgubiri uriașe”

Avocaţii lui Daniel Tudorache cer punerea sub acuzare a lui Clotilde Armand în dosarul Romprest: „A expus Sectorul 1 la plata unor despăgubiri uriașe”

Avocaţii lui Daniel Tudorache cer punerea sub acuzare a lui Clotilde Armand în dosarul Romprest: „A expus Sectorul 1 la plata unor despăgubiri uriașe”

Avocaţii lui Daniel Tudorache, primar al Sectorului 1 între 2016 şi 2020, cer punerea sub acuzare a lui Clotilde Armand în dosarul Romprest şi afirmă că deciziile actualului primar au expus Sectorul 1 la plata unor despăgubiri uriaşe.

Reprezentanții legali ai fostului edil au transmis luni un comunicat de presă în care precizează că încheierea din 30.09.2015, pronunțată de Curtea de Apel București în dosarul nr. 6228/2/2010, rămasă definitivă prin Hotărârea nr. 2578/14.08.2018, s-a stabilit, printre altele, că Romprest are exclusivitate în ceea ce privește prestarea serviciilor de salubritate în Sectorul 1, pe toată durata contractului.

„Această soluție a instanței supreme ar conduce, în mod normal, la punerea sub acuzare a actualei Doamne primar Armand, care a încălcat această exclusivitate și a expus Sectorul 1 la plata unor despăgubiri uriașe către Romprest, ca urmare a faptului că a angajat alte societăți invocând o urgență care nu a existat”, punctează avocații lui Daniel Tudorache.

Un raport al Curții de Conturi a României, finalizat recent, pe data de 27 iulie 2022, arată nereguli grave la administrația Sectorului 1 din București, condusă de Clotilde Armand. Este vorba, printre altele, de contracte de salubrizare încheiate cu diferite companii, fără acordul Consiliului Local al Sectorului 1, se arată într-un document obținut de Gândul.

Ce spun avocații fostului primar al Sectorului 1

„În numele clientului nostru, Daniel Tudorache, vă aducem la cunoștință următoarele aspecte de interes, cu privire la dosarul nr. 571/p/2019, aflat în instrumentarea DNA și cunoscut generic “Dosarul Romprest”.

1. Dosarul vizează plata serviciilor de salubritate prestate de Romprest la tarife stabilite în anul 2014 (în timpul mandatului primarului Chiliman) și aflate în vigoare și în prezent (în timpul mandatului primarului Armand, care plătește la aceste prețuri), însă singurul primar pus sub acuzație este Daniel Tudorache;

2. Curtea de Conturi a considerat ilegală ajustarea de prețuri din anul 2012, însă toate instanțele care au fost investite să judece acest aspect au MENȚINUT în vigoare actul adițional nr. 7/12.06.2012, prin care s-a stabilit ajustarea prețurilor stabilite în Contractul de delegare a gestiunii prestării serviciilor de salubritate pe rază administrativă a sectorului 1 nr. J077/S/30.06.2008;

3. Mai mult decât atât, prin Încheierea din 30.09.2015, pronunțată de Curtea de Apel București – Secția a VIII-a Contencios Administrativ și Fiscal în dosarul nr. 6228/2/2010* și rămasă definitivă prin Hotărârea nr. 2578/14.08.2018, s-a stabilit, printre altele, că Romprest are exclusivitate în ceea ce privește prestarea serviciilor de salubritate în Sectorul 1, pe toată durata contractului;

4. Această soluție a instanței supreme ar conduce, în mod normal, la punerea sub acuzare a actualei Doamne primar Armand, care a încălcat această exclusivitate și a expus Sectorul 1 la plata unor despăgubiri uriașe către Romprest, ca urmare a faptului că a angajat alte societăți invocând o urgență care nu a existat. Începerea urmăririi penale și sechestrul instituit împotriva fostului primar Tudorache, dar și conexarea plângerilor Romprest împotriva dnei Armand la același dosar arată a protecție față de actualul primar și încercare de suprimare a credibilității și drepturilor fostului primar, creditat cu șanse mari să recâștige funcția pierdută în 2020, într-un mod în care publicul a putut aprecia asupra corectitudinii sufragiului;

5. Favorizarea dnei Armand de către DNA și “prietenia” dintre dna Armand și instituția care ar trebui să se ocupe cu stârpirea marii corupții rezultă și din următorul fapt: “prejudiciul” a fost stabilit de dnii procurori în anul 2022 printr-o metodă “dictată” de dna Clotilde Armand printr-o postare de pe Facebook și preluată de presă în anul 2021, chiar dacă s-au comparat mere cu pere, respectiv, s-a comparat prețul din anul 2008 din Oradea cu cel din anul 2017 din Sectorul 1! Ca și o comparație, astăzi, un apartament de 2 camere în Oradea se vinde cu 40-60 mii euro, iar în Sectorul 1 cu 80-250 mii euro! Cu alte cuvinte, DNA execută întocmai și la timp!

Despre presupusă fraudă de la alegerile din Sectorul 1, NIMIC!”, se arată în comunicat.

Extras Raport Constatare (1) by Gandul.info on Scribd

Ce a scris Clotilde Armand în iunie 2021: ”Analiză costuri salubrizare: Sectorul 1 București vs. Oradea”

„Oradea și Sectorul 1 sunt UAT similare din România ca populație, buget, suprafață și nivel de dezvoltare. Comparativ cu Oradea, costul salubrizării în Sectorul 1 este necompetitiv. Prețul unitar al salubrizării stradale pe km² în Sectorul 1 este cu 1300% în plus față de Oradea.

Prețul unitar pe metru cub pentru colectarea și transportul deșeurilor de la populație în Sectorul 1 este cu 266% mai mare decât în Oradea. Ponderea salubrizării stradale în bugetul local al Sectorului 1 (inclusiv cota aferentă de la PMB) este de 9,56%, față de numai 1,13% la Oradea. Aceste diferențe indică un comportament monopolist al operatorului delegat în Sectorul 1.

Introducere: Oradea și Sectorul 1 din București sunt două unități administrativ teritoriale similare ca număr de locuitori: 201 mii în Oradea față de 229 mii în Sectorul 1 . Suprafața Oradiei este de 115 km², aproape dublă față de Sectorul 1 (68 km²). Bugetul Sectorului 1 este de 1,2 miliarde lei, la care se adăugă 0,85 miliarde lei reprezentând cota de 1/8 din bugetul Municipiului București proporționala cu ponderea populației Sectorului 1 în populația Bucureștiului. În total, cetățenii Sectorului 1 beneficiază în 2021 de un buget de 2,05 miliarde lei. Bugetul din Oradea este puțin mai mare (2,1 miliarde lei). Pe cap de locuitor, bugetul Sectorului 1, inclusiv partea aferentă de la PMB, atinge 9000 lei/an, mai puțin decât la Oradea (10500 lei/an)”, scria Clotilde Armand pe Facebook în iunie 2021.

 

Citește și