De câteva zile, pe cea mai mare arteră din București, formată din bulevardele „Magheru” și „Bălcescu”, a fost amenajată o bandă unică pentru autobuze. Chiar dacă mulți șoferi intră pe culoar, fie involuntar, fie intenționat, banda este foarte eficientă pentru transportul public: autobuzele câștigă chiar și 20 de minute la orele de vârf. Deocamdată, primăria nu vrea să fie „agresivă” cu șoferii indisciplinați.
„La ore de vârf, câștigăm și 20 de minute”, spune un șofer STB de pe una dintre liniile de autobuz care circulă pe „Magheru”.
De câteva zile, este amenajată o bandă unică pe această arteră, pe sensul dinspre Universitate spre Romană. Adică pe sensul de mers către Aeroportul Otopeni.
Evident, așa cum se întâmplă în tot Bucureștiul, banda este deseori ocupată și de autoturisme.
Unii încă nu au aflat de acest culoar și spun că intră pe el din greșeală. Alții, dacă le atragi atenția, te înjură, sau îți arată semne obscene… Mulți șoferi trec direct peste stâlpișorii galbeni, de pe banda a doua pe culoarul unic.
Pe anumite porțiuni, înainte de intersecții, cum este cea cu strada C.A. Rosetti, culoarul de autobuz devine banda a doua, prima bandă fiind destinată apoi doar celor care virează la dreapta.
„Deocamdată, primăria vrea să obișnuiască șoferii cu aceste benzi. Nu-și propune să fie agresivă”, au precizat pentru Gândul surse din Primăria Capitalei.
Marian Bârgău, director general al Administrației Străzilor București (ASB) a anunțat, în premieră, încă din luna august, în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București”, că bulevardul Magheru din centrul Capitalei va avea bandă unică pentru autobuze.
„Banda unică va fi pe banda unu de circulație. Ne place, nu ne place, trebuie să folosim acele separatoare de sens, sau stâlpișorii galbeni, care nu sunt foarte estetici. Noi credem că în septembrie vom reuși cu această bandă de autobuz”, a anunțat în august Marian Bârgău.
Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei, a anunțat în martie, în emisiunea „Cu Gândul la București” că Municipalitatea lucrează la un proiect prin care șoferii care intră pe banda unică să fie filmați și amendați.
„Avem un proiect pilot la STB. Gândiți-vă că mai ușor este să montezi o cameră pe transportul în comun și apoi să trimită toate aceste informații și amenzi la Poliția Locală, decât să pui un echipaj în intersecție. Vom merge pe sistem hibrid, pe tot sistemul de camere, și pe stradă.
Foarte mulți au încercat, și în alte orașe din România. Au sacrificat benzi pentru mașinile personale și au creat o bandă unică. Nu este o soluție care să convingă lumea că este o alternativă bună transportul în comun. Trebuie să găsești acele zone unde se pot face benzi suplimentare. Le delimitezi, și vă spun foarte concret: de la bulevardul Beijing până la Piața Charles de Gaulle, în orele de vârf, poți economisi 20 de minute dacă folosești transportul în comun”, a declarat Stelian Bujduveanu în emisiunea „Cu Gândul la București”.
Benzi unice în București se mai găsesc și pe următoarele bulevarde:
Citește și: