Prima pagină » Actualitate » OFICIAL. Băneasa Developments, operatorul celui mai mare centru comercial din Bucureşti, a plătit salarii, taxe și impozite de aproape 1,5 miliarde de euro în ultimii 17 ani

OFICIAL. Băneasa Developments, operatorul celui mai mare centru comercial din Bucureşti, a plătit salarii, taxe și impozite de aproape 1,5 miliarde de euro în ultimii 17 ani

OFICIAL. Băneasa Developments, operatorul celui mai mare centru comercial din Bucureşti, a plătit salarii, taxe și impozite de aproape 1,5 miliarde de euro în ultimii 17 ani

Băneasa Developments, operatorul celui mai mare centru comercial din Capitală – mallul Băneasa Shopping City  şi galeriile comerciale aferente – a plătit salarii, taxe și impozite aferente de aproape 1,5 miliarde de euro la bugetul de stat, în perioada 2005-2021, potrivit unui studiu privind impactul companiei în economie, realizat de KPMG Advisory.

Salariile nete, impozitele și contribuțiile aferente rezultate ca urmare a efectului indus de dezvoltarea proiectului comercial, de birouri și rezidențial de pe platforma Băneasă reprezintă 1,46 miliarde de euro (1,79 miliarde de dolari).

Compania Băneasa Developments administrează mall-ul Băneasa Shopping City, precum și clădiri de birouri și rezidențiale în zona de Nord a Capitalei. Conform studiului, Băneasa Rezidential este zona cu cea mai mare suprafață alocată pe apartament din Nordul Bucureștiului.

Centrul comercial Băneasa a însemnat o investiţie de 150 milioane de euro şi are o suprafaţă de 68.000 de metri pătrați.

În 2021, în contextul pandemiei COVID-19, Băneasa Shopping City a înregistrat o cifră de afaceri de 44 milioane de euro și un profit net de 22 milioane de euro.

Băneasa Business & Technology Park reprezintă 3,2% din suprafața totală închiriabilă de birouri din zona de Nord a Bucureștiului.

Dezvoltarea proiectului Băneasa din nordul Capitalei

Din 2005 şi până în 2021, activitatea comercială a entităţilor Băneasa Developments a generat valoare economică pentru economia României din trei perspective:

  • 414 milioane de euro impact direct;
  • 1,17 miliarde de euro impact indirect (lanțul valoric al clienților);
  • 1,46 miliarde de euro impact indus, declanșat de legăturile intersectoriale din economia românească.

De asemenea, dezvoltarea proiectului Băneasa a susținut în această perioadă un număr semnificativ de locuri de muncă și salariile aferente acestora:

  • 2.649 de salarii directe plătite în intervalul de timp analizat, dintre care 115 locuri de muncă în 2021;
  • peste 55.000 de salarii indirecte plătite în perioada 2005-2021, dintre care 4.209 locuri de muncă în 2021, în cadrul lanțului valoric al clienţilor activității comerciale;
  • 383 de salarii induse plătite în 2005-2021, dintre care 10.323 de locuri de muncă în 2021;
  • activităţi CSR (Responsabilitatea Socială Corporatistă): 4,5 milioane de euro în sponsorizări plătite de Băneasa Developments din 2009 până în prezent.

Pentru fiecare loc de muncă direct creat prin activitățile comerciale ale entităților Băneasa în 2021, s-au creat alte 20 de locuri de muncă în cadrul lanțului valoric al clienților (indirect). În plus, pentru fiecare loc de muncă direct și indirect, alte 2 locuri de muncă au fost susținute în cadrul economiei româneşti în 2021.

Prin susținerea acestui nivel de ocupare a forței de muncă, activitatea comercială a entităților Băneasa a susținut 825 milioane de euro în salarii nete pe întreaga perioadă, dar și 638 milioane de euro ca încasări fiscale pentru autoritățile publice.

Investițiile inițiale realizate de entități au fost de aproximativ 165 milioane de euro pentru zona comercială Băneasa, 46 milioane de euro pentru complexul rezidențial și 45 de milioane de euro pentru clădirile de birouri.

Mall-ul Băneasa Shopping City

Inaugurat în aprilie 2008, centrul comercial Băneasa Shopping City a înregistrat cea mai mare investiție inițială din sectorul de retail din România, cu o valoare de aproximativ 150 de milioane de euro.

Centrul comercial Băneasa a fost dezvoltat de către oamenii de afaceri români Puiu Popoviciu şi Radu Timofte în urma unei investiţii totale de 256 milioane de euro – zona comercială, zona rezidenţială şi zona de birouri.

Dezvoltarea a continuat cu adăugarea Grand Cinema Digiplex şi altele, investiţie de aproximativ 15 milioane de euro.

Numărul de magazine oferite de principalele centre comerciale din București:

  • Băneasa Shopping City – peste 370;
  • AFI Palace Cotroceni – 300;
  • Mega Mall – 200;
  • Promenada Mall – 140 de magazine.

Băneasa Business & Technology Park

Băneasa Business & Technology Park reprezintă aproximativ 3% din totalul suprafețelor locative disponibile în nordul Bucureștiului și reușește să genereze venituri peste media de performanță a altor clădiri de birouri.

Structura pe linii de business a chiriașilor arată că Băneasa Business &. Technology Park se axează pe companii cu un număr mediu până la mic de angajați.

Piața clădirilor de birouri s-a dezvoltat constant în ultimii zece ani, cu tendință generală axată pe zona de nord, iar în ultimii 5 ani s-a extins și spre alte părți ale Capitalei. Acest lucru a dus la o concurență în ceea ce privește prețul.

Deși Băneasa Business & Technology Park funcționează într-una dintre cele mai competitive zone, reușește să își mențină o rată de ocupare peste medie, cu prețuri în linie cu piața. De exemplu, în zona Băneasa, chiria medie de referinţă se situează la 11-13 euro/mp, foarte aproape de nivelul mediu al intervalului de prețuri din oraș, și cu o rată de neocupare de 8%.

Zona rezidenţială Băneasa

Dezvoltat în anul 2005, proiectul Băneasa Rezidential a îndeplinit cerințele clienților de a achiziționa sau de a închiria locuințe situate în apropierea marilor clădirilor de birouri.

Situat în apropiere de Pădurea Băneasa, proiectul Băneasa Rezidential este una dintre cele mai mari zone rezidențiale din Nordul Bucureștiului.

Datorită amplasării sale, zona rezidențială are avantajul de a avea acces rapid la zona comercială Băneasa, precum și la Drumul Național 1 (DN1) și autostrăzile A2 (București-Constanța) și A3 (București-Ploiești).

Având în vedere cele 227 apartamente construite în 2005 cu o suprafață medie de peste 227 mp, Băneasa Rezidential se adresează clienților care caută apartamente cu suprafețe mari.

Băneasa Rezidential se adresează clienților high-end (dispuși să plătească un preț mai mare pentru o calitate superioară), oferind o suprafață alocată apartamentelor de aproximativ 326 mp. Această suprafaţă a fost calculată prin împărțirea suprafeței totale construite la numărul de apartamente.

Zona comercială Băneasa și beneficiile pentru societate

Contribuția zonei comerciale Băneasa pentru societate este cel puţin egală cu importanța economică prin contribuția la binele social în comunitate şi dezvoltarea afacerilor.

Băneasa Developments a fost una dintre companiile-pionier în dezvoltarea unui centru comercial într-o zonă verde și subdezvoltată, până atunci, conducând astfel la dezvoltarea în continuare a zonei rezidențiale din jur.

S-a declanșat, astfel, o dezvoltare dinamică a magazinelor comerciale în București. În aproape 15 ani de funcționare pe piață, centrele comerciale s-au schimbat din punct de vedere al suprafeței, amplasamentului, structurii și arhitecturii, punând bazele pentru transformarea activității comerciale, dar și dezvoltarea mediului înconjurător.

Prin furnizarea de oportunități comerciale, servicii și divertisment cuprinzătoare, atractive și moderne centrele comerciale au devenit un loc frecvent vizitat, contribuind la schimbarea tipurilor de consum și a stilurilor de viață ale oamenilor.

Zona comercială Băneasa nu face excepție de la caracteristicile de mai sus și îndeplinește toate elementele majore pe care ar trebui să le aibă un mall atractiv:

  • Diversitate
  • Confort
  • Divertisment
  • Lux

Zona comercială Băneasa a contribuit la îmbunătăţirea serviciilor de aprovizionare şi a facilitat cumpărăturile de zi cu zi.

În plus, deschiderea centrului comercial a creat oportunități indiscutabile pentru alte afaceri în domenii precum:

  • Produse vândute prin magazinele cu amănuntul (de exemplu, fabricarea produselor alimentare băuturi și tutun, textile, îmbrăcăminte, piele)
  • Sectorul de preparare a alimentelor
  • Dezvoltarea de servicii, piese de schimb și produse legate de curățarea mall-urilor, întreținere și securitate (curățare, securitate, management al unității, întreținere)
  • Dezvoltarea serviciilor de utilități cerute de zona de deservire (transport, curățare spațiu public, canalizare)
  • Impulsionarea vânzării produselor artizanale vândute

O spectaculoasă dezvoltare a zonei metropolitane

Zona comercială Băneasa induce, de altfel, și o spectaculoasă dezvoltare a zonei metropolitane prin extinderea comunității și a zonei rezidențiale.

În general, dezvoltarea centrelor comerciale induce o suburbanizare, populația migrând din orașele mari către suburban și extraurban (rural), acolo unde centrele de servicii și comerciale sunt la îndemână. Locuitorii orașului sunt dornici să se mute în zonele suburbane și rurale, situate de obicei în împrejurimile unei metropole, în căutarea unor condiții de viață mai bune.

Deși locuiesc în afara orașului, cea mai mare parte a activității acestor oameni se desfășoară lângă birouri, zone de aglomerație comerciale și de divertisment. Astfel, numărul de locuitori din zona metropolitană înconjurătoare deservită au a crescut odată cu accesul la facilităţile comerciale.

Băneasa Developments a dezvoltat, pe de altă parte, profilul zonei înconjurătoare, impactând pozitiv zona metropolitană:

  • legătura de transport între oraș și zona metropolitană
  • conexiuni în cadrul legăturilor de transport în întregul oraș, întreaga dezvoltare incluzând extinderea transportului public și crearea unei rețele de transport între zona metropolitană şi Bucureşti
  • îmbunătățirea accesibilității și a infrastructurii rutiere
  • crearea unei amprente urbane (trotuare, pasaje, psaje subterane, spații verzi și spații pietonale)
  • creșterea numărului locurilor de parcare • spații pentru activități recreative

Dezvoltarea și accesul la facilități în ceea ce privește shopping-ul au avut de asemenea, un impact pozitiv asupra prețurilor imobiliare, pe termen scurt – rezidențiale în principal – și, în consecință, prețul terenurilor, dar și prețurile de construcție au crescut odată cu zona comercială Băneasa.

Crearea de noi locuri de muncă și reducerea semnificativă a șomajului

Un impact social pozitiv este reprezentat de și creșterea numărului de locuri de muncă nou create.

Studii efectuate în domeniul centrelor comerciale au arătat că dezvoltarea lor reduce șomajului, datorită noilor locurilor de muncă pe care le generează.

Având în vedere multitudinea de locuri de muncă create și menținute prin evoluțiile realizate de Entitățile Băneasa, se poate lua în considerare efectul pozitiv asupra ratei șomajului, care a scăzut sau cel puțin s-a menținut la niveluri scăzute.

Reducerea sau menținerea unei rate scăzute a șomajului este un beneficiu atât din punct de vedere financiar, dar și social. Locurile de muncă nou create sunt destinate atât oamenilor calificați și experimentați, dar și studenților (part time), apărând diverse abilități limitate și oameni cu experiență. Astfel, dezvoltă a creat diverse oportunități de angajare atât pentru cei care au studii superioare, cât și pentru cei cu studii medii.

Zona comercială Băneasa, punct de atracție turistică

Locația zonei comerciale Băneasa a transformat-o, pe de altă parte, și într-un punct de atracție pentru turiști, deoarece aceștia pot ajunge foarte ușor, de la aeroport sau atunci când merg către aeroport, având posibilitatea de a face shopping.

Studiile recente arată că aceste centre comerciale sunt percepute că având un impact direct asupra creșterii turismului, iar mall-urile moderne sunt percepute ca o atracție turistică și sunt adesea scopul principal al unei călătorii.

Dezvoltarea zonei comerciale Băneasa a adus o revitalizare a terenurilor folosite anterior pentru activități agricole și a contribuit la impactul pozitiv arhitectural și vizual.

Dezvoltarea mall-urilor din zona verde și exterioară metropolei permite și conservarea clădirilor distinctive din centrul orașului (de exemplu – obiective cu valoare istorică și valoare culturală).

Marian Popescu este pasionat de tot ce înseamnă jurnalism, de-a lungul timpului activând în tv, radio și mai ales în presa online. După ce a absolvit o facultate de profil, a scris pentru site-uri ... vezi toate articolele

Citește și