Ministerul Transporturilor va introduce biletul unic București-Aeroportul Otopeni, valabil pentru călătoria cu Societatea de Transport București (STB), Metrorex și CFR Călători sau Transferoviar Călători.
„Titlurile de călătorie integrate vor fi introduse începând cu data de 1 martie 2022”, a declarat pentru ClubFeroviar.ro Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost postat, marți, în dezbatere publică, proiectul de Ordin al viceprim-ministrului, ministrul Transporturilor și Infrastructurii privind aprobarea titlurilor de călătorie metropolitane integrate pentru transportul de suprafață, cu metroul și cu transportul pe calea ferată pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București –Ilfov.
Comercializarea titlurilor de călătorie metropolitane integrate se va face prin cele trei rețele de distribuție, rețele de suprafață (STB), metrou (Metrorex) și feroviar (CFR Călători și Transferoviar Călători), iar decontarea între operatori/autorități a sumelor provenite din vânzarea titlurilor de călătorie metropolitane integrate se va face în procente și sume prestabilite.
„În situația în care pe ruta feroviară Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă își desfășoară activitatea mai mulți operatori de transport feroviar de călători, alocarea sumelor provenite din vânzarea titlurilor de călătorie se va realiza proporțional cu numărul de trenuri/zi operate de fiecare operator”, se arată în proiectul de act normativ.
Pe ruta menționată circulă atât trenurile Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători CFR Călători (30 de perechi de trenuri pe zi) cât și cele ale operatorului privat Transferoviar Călători (șase perechi de trenuri pe zi).
Potrivit proiectului, administratorul sistemului automat de taxare aferent rețelei de suprafață, operatorul de metrou și operatorii de transport feroviar vor încheia un contract de clearing/convenție pentru stabilirea modului de decontare a veniturilor, realizate din comercializarea titlurilor de călătorie metropolitane integrate, a modalității de colaborare cu privire la activitatea de emitere, comercializare și control a titlurilor de călătorie metropolitane integrate
În Nota de fundamentare a proiectului de act normativ se precizează faptul că sistemul de tarifare unic în zona metropolitană București se dorește a fi un proiect pilot care va putea fi implementat apoi la nivelul întregii țări, prin actualizarea cadrului normativ, ținând cont de particularitățile fiecărui centru economic important.
„De asemenea, se are în vedere diversificarea ofertei de transport public pe raza municipiului București și în zona metropolitană, urmărindu-se ca rezultat creșterea gradului de utilizare a acestuia, încurajarea transportului public de călători multimodal, urmărindu-se ca rezultat scăderea poluării mediului în zonele metropolitane ale importantelor centre economice, prin reducerea volumului traficului rutier, precum și realizarea unei conectări eficiente a Aeroportului Henri Coandă la transportul public de călători”, se mai arată în Nota de fundamentare semnată de directorul Direcției de Transport Feroviar din Ministerul Transporturilor, Dragoș Anoaica.
Club Feroviar vă prezintă în continuare tipurile de bilete și abonamente ce vor putea fi utilizate pentru călătoria spre dinspre Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni și Parc Mogoșoaia.
Titlurile de călătorie metropolitane integrate cu valabilitate de 24 de ore și 72 de ore permit oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafață, metrou și feroviar pe ruta Gara de Nord (staţia Bucureşti Nord) – Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București-Ilfov, în intervalul orar de valabilitate, începând din momentul validării până în ultimul minut al valabilității pe liniile de transport de suprafață și până la finalizarea călătoriei cu metroul sau trenul.