BLOCAJUL de la Linia 5 de TRAMVAI. Patronul firmei care se ocupă de lucrări: „Din 140 de milioane de lei, am luat doar 6 milioane de la Primărie”
Surse administrative au precizat pentru Gândul că ședința Consiliului General al Municipiului București (CGMB) de rectificare bugetară, pentru finanțarea a lucrărilor la Linia 5 de tramvai, ar putea avea loc luni, 29 iulie. Până atunci, lucrările la acest obiectiv de investiții vor fi în continuare oprite. Marin Mândrilă, patronul firmei care se ocupă de aceste lucrări, spune că din totalul contractului de 140 de milioane de lei, a primit doar 6 milioane de la Primăria Capitalei. „Dacă ne dau banii, ne apucăm de lucru de lunea viitoare”, a declarat Marin Mândrilă, pentru Gândul.
Lucrările de reabilitare a Liniei 5 de tramvai din București, cunoscută ca „Linia corporatiștilor”, au fost sistate recent, din lipsă de fonduri. Firma care se ocupă de lucrări nu a primit banii de la Primăria Capitalei așa cum prevede contractul.
„Avem la rândul nostru subcontractori. Avem de plătit ce aducem de afară, din Polonia și Austria. Noi am susținut jumătate din lucrare pe banii noștri, ceea ce nu este ușor. Până acum am primit 6 milioane de lei, din totalul de 140 de milioane. Pe angajați, i-am trimis pe toți în concediu de odihnă. Din ce am înțeles, și de la viceprimar, și de la Departamentul de Investiții, cei din primărie nu se așteptau ca noi să lucrăm atât de repede. Din acest motiv nu au făcut rost de bani”, a spus Marin Mândrilă, pentru Gândul.
”Ei spun că ne vor da toți banii pe care îi avem de luat”
Patronul firmei care reabilitează Linia 5 mai spune că societatea pe care o controlează are de plătit facturi uriașe.
Ei spun că ne vor da toți banii pe care îi avem de luat. Avem facturi de aproape 40 de milioane de lei. Dacă luni ne vor da banii, din ziua aia ne apucăm de treabă. Dacă nu avem bani, nu putem lucra”, susține antreprenorul.
Potrivit acestuia, în cazul în care se vor face plățile de la Primăria Municipiului București, lucrarea ar putea fi terminată până la sfârșitul anului.
„Chiar dacă am întrerupt trei săptămâni, dacă nu vor mai fi astfel de sincope, eu cred că până la sfârșitul anului vom termina lucrările”, a precizat Marin Mândrilă.
„Nicușor Dan penalizează antreprenorul”
Consilierul general Diana Mardarovici declara recent, pentru Gândul, că s-au făcut mai multe solicitări către edilul general, pentru convocarea unei ședințe. Nicușor Dan încă nu a pus pe ordinea de zi un astfel de proiect.
„Din păcate, problema plăților de la Linia 5 de tramvai nu este rezolvată. Primarul general nu a convocat până în prezent o ședință de îndată. Chiar dacă au fost mai multe solicitări din partea consilierilor generali, edilul general a ales să ne ignore”, spunea Diana Mardarovici.
Consilierul general preciza că antreprenorul care lucrează la Linia 5 este unul care livrează înainte de termenul prevăzut în contract.
„Este regretabil faptul că un antreprenor care livrează înainte de calendarul stabilit, care are toate șansele să termine o lucrare conform unui contract, este penalizat de primarul general”, mai spunea Diana Mardarovici.
Lucrările la linia de tramvai 5 s-au blocat după ce Primăria Capitalei nu a mai făcut plăţile necesare către constructor, a anunțat recent Sebastian Burduja, ministrul Energiei și fost candidat la Primăria Generală.
„Lucrările la Linia 5 s-au blocat pentru că Primăria Generală nu a mai făcut plăţile necesare. Antreprenorul anunţă asta printr-un semn pe şantier. Demarate în plină campanie electorală, aceste lucrări trebuie duse de urgenţă la bun sfârşit. Împreună cu viceprimarul general Stelian Bujduveanu şi echipa de consilieri liberali, am solicitat convocarea de îndată a unei şedinţe de Consiliu General, pentru rezolvarea situaţiei. Important nu este să căutăm vinovaţi, ci să rezolvăm cât mai repede problema pentru zecile de mii de bucureşteni care stau blocaţi în trafic în zona Aviaţiei”, a precizat Sebastian Burduja.
Lucrările de reabilitare a liniei 5 de tramvai au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare este martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.
Principalele lucrări care se vor executa în cadrul acestui proiect:
- lucrări la calea de rulare;
- realizarea a 15 peroane – vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.;
- lucrări la rețeaua de contact –prin în înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;
- modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – care presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
- lucrări la sistemul de iluminat public – rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare; în plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led;
- lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu;
- lucrări la rețelele edilitare.
CITEȘTE ȘI:
Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan