Prima pagină » Actualitate » Blue Air a intrat în insolvență. Care sunt următorii pași. Daniel Geantă, președintele AAAS: „Se renunță la contractele păguboase”

Blue Air a intrat în insolvență. Care sunt următorii pași. Daniel Geantă, președintele AAAS: „Se renunță la contractele păguboase”

Blue Air a intrat în insolvență. Care sunt următorii pași. Daniel Geantă, președintele AAAS: „Se renunță la contractele păguboase”
Blue Air ancheta ajutor de stat

Compania aeriană low-cost Blue Air a intrat în insolvență, după ce instanța Tribunalului București a aprobat procedura. Judecătorii au dat decizia, după ce rămăseseră  marți în pronunțare, în ceea ce privește procedura insolvenței companiei aviatice low-cost Blue Air, preluată de stat în proporție de 75% pentru că nu și-a mai îndeplinit obligațiile după ce primit un ajutor de stat substanțial în cea mai grea perioadă a pandemiei de COVID-19.

Tribunalul București a admis cererea de intrare în insolvență a companiei Blue Air Aviation, după ce a constatat oficial că procedura concordatului a eșuat, conform datelor de pe portalul instanțelor.

„Admite cererea debitorului Blue Air Aviation SA. În temeiul art. 71 alin.1 din Legea nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvenţă, deschide procedura generală împotriva debitorului Blue Air Aviation SA. Dispune conexarea dosarului nr. 6050/3/2023”, potrivit deciziei instanței.

Printre creditorii companiei se numără ROMATSA, aeroportul din Cluj-Napoca, AirClaim, dar și numeroase persoane fizice. A fost desemnat un administrator judiciar provizoriu, respectiv consorțiul de practicieni în insolvență format din Infinexa Restructuring şi Mușat & Asocații – Restructuring Insolvency.

Care sunt avantajele

Președintele Autorității pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS, fostul AVAS), Daniel Geantă, a explicat, pentru Gândul, care sunt implicațiile acestei decizii pentru statul român, principalul acționar, dar și pentru cei păgubiți de vechea conducere a operatorului aerian low-cost.

Avantaje: se stopează dobânzile, penalitățile și executările silite. Se renunță la contractele păguboase”, a spus Daniel Geantă.

În condițiile în care creditorii acceptă tăieri de creanțe, se poate creiona un plan de reorganizare  În aceste condiții, intrarea în insolvență dă o gură de oxigen companiei BLue Air și există o șansă în discuțiile cu investitorii”, a precizat președintele AAAS.

În ceea ce privește cererea de intrare în faliment care se află la dosar, depusă de Air Claim, care avea termen pe 4 aprilie, Daniel Geantă a subliniat că după această hotărâre, instanța a decis că această sumă a lui Air Claim să fie conexată ca declarație de creanță.

Companie în picaj

Compania Blue Air Aviation este preluată din 8 decembrie 2022 în portofoliul statului, care deține în prezent 75% din acțiuni, alături de Teodor-Cristian Rada, cu 23,8%, și Airline Invest, cu 1,9%.

În momentul preluării de către stat, compania era în procedura de concordat, menită să ducă la evitarea intrării în insolvență.

Într-un interviu pentru GÂNDUL EXCLUSIV, din noiembrie 2022, președintele AAAS dădea asigurări că principalul scop este reintrarea în activitate a operatorului aviatic. Totuși, spunea Daniel Geantă, nu este exclusă, conform procedurilor legale, intrarea în insolvență.

Unul dintre momentele dificile pentru Blue Air a fost în septembrie 2022, când Administrația Fondului pentru Mediu a luat decizia de poprire a conturilor operatorului de zbor, iar acesta a anunțat apoi sistarea tuturor zborurilor programate să decoleze de pe aeroporturile din România, din cauza unor datorii de peste 28 de milioane de lei, reprezentând valoarea a 54.230 de certificate de emisii de gaze cu efect de seră aferente emisiilor de dioxid de carbon generate în anul 2021.

Peste 54.000 de români au fost afectați de decizia Blue Air, conform detaliilor date de companie, după anularea tuturor zborurilor. Astfel, în perioada 6 – 11 septembrie 2022, au fost planificate și anulate 401 zboruri și 54.161 pasageri au fost afectați.

Compania are restanțe fiscale de zeci de milioane de lei, pe lângă cele 336 de milioane de lei ce reprezintă obligații de plată ce au rezultat după de a primit ajutor din partea statului, și ANAF a pus poprire pe șase avioane ale operatorului low-cost.

Suma pe care statul a garantat-o pentru Blue Air este de 300.775.000 de lei, ceea ce înseamnă peste 61 de milioane de euro.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Fii atent la postura în care dormi: ce sunt ridurile de somn și cum să previi acest semn de îmbătrânire prematură
Digi24
Șeful diplomației maghiare lansează avertismente similare cu cele ale Kremlinului: liderii UE împing Europa spre un război cu Rusia
Cancan.ro
Celebrul fotbalist la Steaua a ajuns boschetar: ”N-are casă, doarme pe străzi”
Prosport.ro
FOTO. Gafă vestimentară fără precedent! Ce a pățit vedeta a pus-o într-o ipostază mai mult decât jenantă
Adevarul
Țările din Vest unde românii ezită să se întoarcă: „Cei mai mulți sunt nostalgici. Vorbesc numai despre pământul matern”
Mediafax
Remediul natural care ajută la scurtarea duratei răcelilor și gripei, potrivit experților de la Harvard
Click
Irinel Columbeanu s-a botezat, înainte de Sărbători. Fostul milionar și-a schimbat religia la 68 de ani: „E cea mai importantă decizie din viața lui”
Digi24
Rodica Stănoiu a fost deshumată. Trupul fostei ministru al Justiției urmează să fie dus la INML la cerea procurorilor
Cancan.ro
Cuplul finalului de an în România! Vedeta Antena 1 l-a cuplat, fără să-i pese că e ÎNSURAT
Ce se întâmplă doctore
Cât de mult s-a schimbat Elena Băsescu! Nu o mai recunoști! Cum arată acum, la 45 de ani
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Decembrie: Începe o nouă sesiune Rabla 2025. Câți bani primești pentru o mașină nouă
Descopera.ro
Cele mai periculoase locuri de pe Pământ!
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Iubi, tu mă mai iubesti? – Da, cum să nu, draga mea!
Descopera.ro
Teoria atașamentului: De ce modul în care am fost iubiți în copilărie ne decide relațiile din prezent?