În ultima perioadă, Capitala s-a înnoit cu aproape 300 de vehicule noi. Au venit 100 de tramvaie Metropolis, s-au cumpărat 100 de troleibuze Solaris din Polonia și 100 de autobuze electrice din China. Procedurile pentru achiziționarea acestor vehicule au început încă din mandatul Gabrielei Firea. Mai departe, Bucureștiul are nevoie de alte sute de vehicule noi, pentru a înlocui actualul parc. „Numai la capitolul tramvaie noi ne trebuie încă 300 de vehicule”, au precizat pentru Gândul reprezentanți ai Primăriei Capitalei (PMB).
În ultima perioadă, Capitala s-a înnoit cu aproape 300 de vehicule noi. Au venit 100 de tramvaie Metropolis, s-au cumpărat 100 de troleibuze Solaris din Polonia și 100 de autobuze electrice din China. Procedurile pentru achiziționarea acestor vehicule au început încă din mandatul Gabrielei Firea. Mai departe, Bucureștiul are nevoie de alte sute de vehicule noi, pentru a înlocui actualul parc. „Numai la capitolul tramvaie ne trebuie încă 300 de vehicule noi”, au precizat pentru Gândul reprezentanți ai Primăriei Capitalei (PMB).
„Din perspectiva noastră, ne trebuie încă 300 de tramvaie, ca să înlocuim complet parcul actual. Ne mai trebuie și câteva sute de autobuze sau troleibuze, astfel încât Bucureștiul să arate civilizat și european din punct de vedere al transportului public. Cu cât facem transport public mai atrăgător, cu atât va fi mai utilizat de către călători”, au precizat pentru Gândul reprezentanți PMB.
Sursele citate mai spun că în ciuda criticilor din partea multor șoferi, Municipalitatea va continua să amenajeze benzi unice pentru transportul public.
Fără vehicule noi și fără benzi unice, prin care să oferim confort și predictibilitate, să nu stai 15 minute la un semafor, nu poți să ai transport civilizat”, spun specialiștii PMB.
Sursele citate mai spun că în ceea ce privește viitoarele autobuze pe care primăria ar urma să le cumpere, acestea vor fi 100% electrice.
Potrivit statisticii din 2023, parcul auto al STB este următorul (vehicule în trafic, dar și din depouri):
Dintre acestea, numărul de vehicule care este scos efectiv pe traseu este următorul:
În ceea ce privește liniile de tramvai, acestea sunt 22 la număr. Multe dintre aceste linii sunt extrem de degradate. Din această cauză, multe tramvaie deraiază.
Pe de altă parte, sunt și linii care au intrat în reabilitare, iar altele urmează să fie modernizate.
De exemplu, lucrările de reabilitare a liniei 5 de tramvai au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare este martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.
Principalele lucrări care se vor executa în cadrul acestui proiect:
Revenind la tramvaie, Bucureștiul are de aproape doi ani 100 de astfel de vehicule noi, produse la Arad. Ele au venit pe rând în Capitală, iar contractul cu Astra Arad a fost unul foarte controversat.
În loc de motoare cu capacitate de 120 kW, așa cum fusese stabilit inițial, tramvaiele livrate de Astra Arad către București au o capacitate de 100 kW, cee ace a dus la un întreg scandal. (mai multe detalii AICI).
În ceea ce privește troleibuzele din București, Primăria Capitalei a semnat în decembrie 2022 contractul pentru achiziția a 100 de troleibuze noi de la firma Solaris. Valoarea contractului este de 290 milioane lei plus TVA, fonduri nerambursabile de la Agenţia Fondului pentru Mediu.
Noile troleibuze au următoarele caracteristici:
Valoarea totală estimată pentru achiziționarea celor 100 de autobuze electrice este de 304.670.300 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020.
Ce facilități au noile autobuze electrice din China:
Citește și:
Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan