Bucureștiul, în pericol să rămână fără transport public, din lipsă de bani, atrag atenția sindicaliștii STB
Sindicaliștii din cadrul STB atrag atenția că Bucureștiul ar putea rămâne fără transport public din cauza tăierilor de sute de milioane de lei de către Primăria Capitalei.
„Domnule primar al Municipiului București, Nicușor Dan, vă atrag atenția că subfinanțarea cruntă, prin tăierea a nu mai puțin de 300 de milioane de lei din alocarea bugetară pentru transportul public local și reducerea prestației, preiclitează nu doar calitatea ci însăși continuitatea serviciului de transport public”, se arată într-o scrisoare deschisă trimisă lui Nicușor Dan de către Vasile Petrariu, preşedintele executiv al Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti.
„Oamenii sesizează faptul că stau mai mult în stațiile de autobuz”
Potrivit acestuia, cetățenii au fost primii care au sezizat și reclamă scăderea calității transportului public.
„Oamenii sesizează faptul că stau mai mult în stațiile de autobuz, tramvai sau troleibuz, chiar și câte o jumătate de oră, și că mijloacele de transport sunt murdare. Bineînțeles că, în aceste condiții, nici vorbă nu mai poate fi de combaterea răspândirii Covid-19 prin distanțare și igienizarea mijloacelor de transport”, mai spune Vasile Petrariu.
Șeful de sindicat mai atrage atenția că peste 1500 de salariați sunt în pericol să-și piardă locul de muncă.
„Problemele sociale ar putea fi agravate de măsurile de reducere a veniturilor salariale preconizate de către conducerea STB SA.
„Pierderile salariale vor genera exodul forței de muncă cu calificare specială”
Astfel, salariații ar putea pierde circa 15% (…)
Pierderile salariale vor genera exodul forței de muncă cu calificare specială, mai ales al conducătorilor de vehicole profesioniști, special calificați pentru a face transport public local de persoane”, se arată în scrisoarea sindicaliștilor.
Aceștia mai spun că „Municipiul București ar putea fi pus în imposibilitatea de a asigura continuitatea și calitatea serviciului de transport public, pe termen lung.
În ultima perioadă, din cauza infrastructurii foarte precare, în București au avut loc mai multe incidente în care au fost implicate tramvaiele din Capitală.
De asemenea, din lipsă de investiții, foarte multe autobuze au instalațiile de aer condiționat defecte, iar calitatea transportului în aceste zile călduroase este una extrem de scăzută.