Bucureștiul, pregătit pentru urgențe METEO: Măsuri speciale dispuse de prefectul Mugur-Mihai Toader

Publicat: 28 09. 2024, 10:17
Actualizat: 28 09. 2024, 10:47
FOTO - caracter ilustrativ Mediafax-Foto / Marius Dumbrăveanu

Prefectul Municipiului București, Mugur-Mihai Toader, a organizat vineri două ședințe de lucru cu reprezentanții instituțiilor responsabile de gestionarea situațiilor de urgență generate de fenomenele meteo extreme. Întâlnirile au avut loc pentru a evalua capacitatea de reacție și resursele disponibile pentru a interveni în eventualitatea unor situații de criză.

În cadrul ședințelor, reprezentanții autorităților au afirmat că sunt pregătiți să răspundă prompt și eficient, având la dispoziție echipamentele necesare.

Urmare a videoconferinței organizate în data de 27.09.2024 de conducerea Ministerului Afacerilor Interne, la ora 16:00, valorificând aspectele discutate în sedințele de lucru, la nivelul municipiului București, prefectul Mugur-Mihai Toader a dispus măsurile specifice ce se impun pentru prevenirea apariţiei unor factori de risc ce pot afecta starea de normalitate a vieţii social economice a Capitalei, precum şi pentru monitorizarea cu toată atenţia a evoluţiei fenomenelor meteorologice periculoase, pentru a putea interveni în timp util la apariţia unor situaţii de urgenţă, a transmis Prefectura București.

Printre măsuri se numără:

  • Verificarea modului în care au fost realizate/întreținute șanțurile și rigolele de scurgere a apelor pluviale, precum și cursurile de apă pe raza municipiului București – îndepărtarea blocajelor existente (depozitare necontrolată a deșeurilor, deşeuri vegetale, material lemnos, etc);
  • Informarea și atenționarea persoanelor fizice și juridice care au amplasat pe domeniul public și/sau privat echipamente/materiale (ex. schele, panouri, corturi, etc.) pentru punerea în siguranță a acestora;
  • Intervenția operativă în cazul căderilor de arbori în scopul prevenirii punerii în pericol a vieții și integrității oamenilor și a producerii unor pagube materiale;
  • Monitorizarea la nivelul fiecărui sector, de către serviciile de asistență socială, a persoanelor neajutorate, vârstnice, nedeplasabile și singure (fără familie);
  • Verificarea zonelor nesalubrizate unde s-au produs inundații în anii precedenți (în special cele cunoscute de către autoritățile publice locale ca fiind zone inundabile) și luarea urgentă de măsuri și lucrări pentru remedierea acestor zone;
  • Reanalizarea de către toţi membrii C.L.S.U. a prevederilor Planurilor locale de apărare împotriva inundaţiilor precum şi a prevederilor “Manualului Primarului” pentru managementul situaţiilor de urgenţă în caz de inundaţii;
  • Pregătirea tehnicii de intervenție, a echipamentelor și stocurilor de materiale pentru răspunsul operativ în situații de urgență create de inundaţii;
  • Asigurarea intervenţiei pentru scoaterea apei care se acumulează pe domeniul public, în curţile oamenilor, la nivelul demisolurilor/subsolurilor sau în beciurile caselor;
  • Asigurarea sprijinului de către structurile Ministerului Afacerilor Interne cu atribuții în asigurarea ordinii publice, conform competențelor ce le revin.
  • Asigurarea sprijinului Brigăzii Rutiere din partea Polițiilor Locale ale Sectoarelor 1-6 cu echipaje organizate pentru schimbul 3.

Conform instituţiei, pentru asigurarea stării de operativitate şi a capacităţii optime de intervenţie, prefectul a solicitat instituirea la nivelul fiecărui sector a serviciului de permanență cu personal corespunzător și echipe operative de intervenție.

Hotărârile luate în urma acestor întâlniri au fost formalizate printr-o decizie a Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență.

Totodată, prin Ordin de prefect a fost activat Centrul Municipiului București de Coordonare și Conducere a Intervenției privind Gestionarea Situațiilor de Urgență.