Prima pagină » Actualitate » Bulevard prin zona industrială a Clujului. Proiectul merge mai departe FĂRĂ aviz de mediu

Bulevard prin zona industrială a Clujului. Proiectul merge mai departe FĂRĂ aviz de mediu

Bulevard prin zona industrială a Clujului. Proiectul merge mai departe FĂRĂ aviz de mediu
Bulevard prin zona industrială a Clujului. Proiectul merge mai departe fără aviz de mediu

Proiectul pentru Culoarul de Mobilitate Nord care va conecta Piața Gării și zona IRA din Cluj-Napoca poate continua fără aviz de mediu, a decis Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Cluj.

Agenția pentru Protecția Mediului Cluj a decis că elaborarea studiului de fezabilitate și a Planului Urbanistic Zonal în condițiile Legii 350/2001 pentru obiectivul de investiții Culoar de Mobilitate Nord Pod Oașului – Răsăritului – străzile Răsăritului – Câmpul Pâinii – Pod IRA, situat în Municipiul Cluj-Napoca, cartier Mărăști, nu necesită evaluare de mediu, planul urmând a fi supus procedurii de adoptare fără aviz de mediu, se arată într-un anunț publicat pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca.

Bulevardul propus va traversa zona de nord a Clujului, fosta zonă industrială dinainte de 1989, vizată în prezent de investiții imobiliare și de planuri de reconversie urbană. Municipalitatea urmărește asigurarea condițiilor primare de urbanizare printr-o rețea de artere pentru reconversia zonelor industriale: zonele Carbochim, Clujana, Fabricii de Zahăr median, Sanex, indirect CUG.

Culoarul de mobilitate va fi, conform promisiunilor administrației locale, la standarde europene și va combina infrastructura de transport auto cu transportul în comun, transportul feroviar și cel nemotorizat. Unul dintre obiectivele integrante ale proiectului, noul Pod Oașulului-Răsăritului, este deja în construire și va fi deschis circulației în 2023.

Bulevard prin zona industrială a Clujului. Proiectul merge mai departe fără aviz de mediu

Bulevard prin zona industrială a Clujului. Proiectul merge mai departe fără aviz de mediu

Spații generoase pentru mașini, dar și pentru pietoni

Zonele verzi propuse ocupă o suprafață de 56.000 mp, iar zonele pietonale se vor întinde pe 45.000 mp.  În ceea ce privește pistele de biciclete, acestea vor reprezenta 7,5% din suprafața proiectului. De asemenea, în proiect va fi integrată rețeaua de transport public urban și se va realiza conectarea la circulația feroviară metropolitană.

În urma amenajării culoarului, se va crea o legătură coerentă între următoarele obiective: Piața Gării, zona Parcului Feroviarilor, Piața 1 Mai, strada Fabricii și zona IRA – Expo Transilvania, care va prelua atât traficul de mașini, cât și traficul greu care circulă astăzi pe străzile Paris, zona Abator, Aurel Vlaicu, Fabricii de Zahăr, Oașului –Traian, Porțelanului, Beiușului.

Din punct de vedere tehnic, proiectul presupune modernizarea intersecțiilor, amenajarea străzilor Răsăritului și Câmpul Pâinii la un profil de culoar cale ferată (16/21 ml) cu benzi de circulație, piste de biciclete, aliniamente de arbori și mobilier urban, modernizarea rețelei de iluminat public stradal și a sistemului de semaforizare, instalarea unui sistem de management al traficului, amenajări dedicate funcțiunilor urbane pe categorii de trafic (pietonal, velo+standuri, auto, parcare/garare, transport public cu toate facilitățile aferente, pasaje, poduri, traversări), spații verzi, terenuri de joacă, loisir, areal canin, soluționarea rețelelor edilitare integrate în subteran / peisaj urban (distribuții, utilaje de câmp, hub-uri, PT, stații de reglare), colectare ape meteorice, asigurarea condițiilor optime de exploatare și mentenanță.

Bulevard prin zona industrială a Clujului. Proiectul merge mai departe fără aviz de mediu

Bulevard prin zona industrială a Clujului. Proiectul merge mai departe fără aviz de mediu

Tren metropolitan și metrou, în zonă

Proiectul urmărește totodată integrarea coerentă a zonei în rețeaua urbană de mobilitate (reorganizare + amenajări + echipare adecvată + reglementări dedicate aferente), integrarea în rețeaua de transport public urban și conectarea la circulația feroviară metropolitană, cu trei stații pe magistrala CFR300, conectivitate – Piața 1 Mai, Fabricii de Zahăr, Nod IRA.

Investițiile propuse vor avea rolul de a asigura condițiile legării zonei la transportul public, inclusiv transferul intermodal: CTP (autobuz urban/ metropolitan, troleibuz, tramvai), feroviar (tren, tren scurt/ lung parcurs, tren metropolitan Gilău-Bonțida) și metrou.

Documentația arată că, pentru realizarea lucrărilor propuse, în 117 de cazuri, imobile aflate domeniu privat se suprapun cu zona de reglementare/ intervenție a Culoarului de Mobilitate Nord, astfel că vor trebui expropriate, parțial sau integral, atât case, cât și anexe gospodărești și garaje.

Conceptul de amenajare arhitecturală și urbanistică este propus de specialiștii de la Mossfern și NV Construct.

Diana Cîmpean a absolvit Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității Babeș-Bolyai, specializarea Jurnalism și în prezent urmează cursurile masterale ... vezi toate articolele

Citește și