Bulgaria susține că lucrează intens cu România și Grecia pentru a construi o autostradă și o cale ferată care să le conecteze. Stadiul discuțiilor
Ministrul de Finanțe de la sud de Dunăre, Asen Vasilev, a declarat, joi, că Bulgaria are un program foarte serios de îmbunătățire a infrastructurii și că țara sa lucrează intens cu Grecia și România pentru a construi coridorul nord-sud. Este vorba, pentru început, de o autostradă și o linie feroviară de mare viteză care vor lega orașul Alexandroupolis (de la Marea Egee) cu Ruse și Silistra (de la Dunăre).
„Bulgaria are un program foarte serios de îmbunătățire a infrastructurii”, a subliniat ministrul de finanțe, subliniind că țara lucrează din greu cu Grecia și România pentru a construi coridorul Nord-Sud, începând cu o autostradă și o linie feroviară de mare viteză care vor leagă Alexandroupolis (pe Marea Egee) cu Rousse și Silistra (pe Dunăre), potrivit publicației elene Ypodomes.com.
Potrivit sursei citate, în prezent se elaborează un acord interguvernamental și se fac aranjamente pentru înființarea unui joint venture care să gestioneze acest proiect important, astfel încât să nu fie afectat de potențiale tulburări politice. Asen Vasilev a declarat că instituţiile bulgare vor coopera cu BEI în calitate de partener de finanţare.
„Bulgaria cooperează extrem de bine cu Banca Europeană de Investiții (BEI). Avem diverse proiecte, cu investiții mari în energie și infrastructură. Unele dintre proiecte au început înainte de aderarea Bulgariei la UE și au fost finalizate cu succes”, a spus joi ministrul bulgar al Finanțelor Asen Vasilev, la o conferință de presă.
„După alegerea Nadiei Calvino la președinția BEI la sfârșitul anului 2023, instituția financiară va deveni mult mai activă și mai rapidă în acordarea de împrumuturi și va intra în unele sectoare nu tocmai tradiționale, cum ar fi industria de apărare și în special bunuri cu dublă utilizare”, a spus Asen Vasilev. Potrvit acestuia, mandatul extins al băncii este un element pozitiv pentru industria bulgară, având în vedere prezența substanțială a Bulgariei în aceste sectoare.
Sorin Grindeanu: „E o lucrare strategică”
Ministrul de Finanțe a mai spus că în cadrul discuțiilor preliminare cu președintele Calvino a fost discutată înființarea unui fond la nivel central pentru modernizarea autobuzelor în mari părți ale orașelor și înlocuirea acestora cu autobuze electrice. „Acest lucru necesită o investiție de capital și cred că este unul dintre marile proiecte care sunt incluse în prioritățile BEI și care poate fi luat în considerare în următorul an și jumătate”, a spus Asen Vasilev.
Ministrul român al Transporturilor, Sorin Grindeanu, declarase în februarie că România va investi în autostrada „strategică” spre Bulgaria și Grecia.
„Mi-aș dori ca prima secțiune, cei 30 de kilometri până aproape de Mangalia, să decurgă foarte repede, să avem iarăși constructori foarte buni. Nu este o problemă să continuăm și de la Mangalia până în vamă, ba chiar suntem obligați în faza a doua să facem și acest lucru. Pentru ca va trebui să legăm, și bulgarii trebuie să vină cu autostrada care să lege România într-un final de Grecia, portul Alexandroupolis. E o lucrare strategică, atât pentru noi cât și pentru partenerii nu doar din Uniunea Europeană ci și din NATO”, a declarat Sorin Grindeanu în 12 februarie.
Foto cu caracter ilustrativ