Prima pagină » Actualitate » BURDUJA încurajează mersul pe BICICLETĂ: Să înființăm Departamentul de INGINERIE a TRAFICULUI!

BURDUJA încurajează mersul pe BICICLETĂ: Să înființăm Departamentul de INGINERIE a TRAFICULUI!

BURDUJA încurajează mersul pe BICICLETĂ: Să înființăm Departamentul de INGINERIE a TRAFICULUI!

Liberalul Sebastian Burduja vrea să cucerească primul mandat de primar al Capitalei încurajând deplasarea „verde”. Acesta spune că poluarea este una dintre cele mai serioase probleme cu care se confruntă Municipiul București, iar cetățenii ar trebui încurajați să meargă mai des pe bicicletă. Vrea chiar să înființeze un Departament de Inginerie a Traficului. 

Candidatul PNL la Primăria Municipiului București, Sebastian Burduja, spune că nu arderile necontrolate și ilegale sunt principala sursă de poluare a municipiului. Traficul rămâne cap de listă când vine vorba de noxe care pun în pericol sănătatea cetățenilor.

Deci sunt 60 de senzori de calitate aerului în București și e și o aplicație care-ți de în timp real. E când poluarea este la un nivel înalt, toți senzorii sunt pe roșu. Deci asta ține de Agenția Protecție a Mediului, dacă nu mă înșel, dar eu am din toate cunoștințele mele înțeleg că e corect. Faptul că toți senzorii ăștia se înroșesc înseamnă că e o problemă de poluare care vine din București. Dacă e vorba de o ardere ilegală, se roșește o parte a rețelei de SEN, dar de cele mai multe ori toți sunt roșii. Și asta din cauza acestui trafic. Și atunci soluția e complexă. Trebuie să încurajezi mersul pe jos, să creezi zone pietonale, să creezi deplasări cât mai scurte.

Burduja crede că trebuie încurajat mersul pe bicicletă, mai mult decât cu orice alt mijloc de transport. În plus, chiar și orașul ar avea nevoie de ceva mai multă sistematizare. Motiv pentru care, dacă va câștiga alegerile, acesta promite să înființeze Departamentul de Inginerie a Traficului.

Trebuie să încurajezi mersul pe bicicletă. Ni s-au promis cred că 135km noi de piste de biciclete acum 4 ani. Știți cât s-au realizat? Zero. Mai mult decât atât, din 80 câte câți erau pe hârtie este, cum să vă spun. Cel mai bun exemplu e în Parcul Herăstrău, unde numai piste de biciclete nu se cheamă acele porțiuni cu știu eu, marcaje șterse, crăpături, Adică dacă vorbim de 12km. Sunt generos.  În București, asta este inacceptabil. Și asta nu ține doar de Primăria Generală, pentru că tu trebuie să faci echipă încă o dată cu sectoarele. Poate nu trebuie să duci pista biciclete pe bulevardele principale. Până la urmă te interesează să ajungi din punctul A în punctul B. C-o iei prin cartier, pe o străduță. Deci, lucrul ăsta trebuia gândit iarăși. Nu s-a făcut, din păcate absolut nimic. Transport public cât mai verde, de mare capacitate(…) Dacă e într-un sistem inteligent, e posibil ca noi să fim opriți tocmai pentru că trebuie să deblocheze o altă arteră, unde fie trece o ambulanță, fie sunt pompierii, fie este foarte mult trafic. Dar cert este că Bucureștiul în 2024 nu are un sistem inteligent de management al traficului. Și să știți, un lucru care se poate a trebuie făcut în prima lună de mandat și o voi face este să înființăm Departamentul de Inginerie a Traficului. Orice mare primărie din lume are specialiști în ingineria traficului. Nu oricine se pricepe și Primăria București, din păcate, nu-i are, a mai spus Burduja.

Citește și:

Sebastian BURDUJA vrea să mute traficul RUTIER în SUBTERAN/Spațiul public și verde va rămâne OAMENILOR

Doi adversari politici își dau mâna / Sebastian BURDUJA către Nicușor Dan: Să nu ne pierdem cu FIREA! Hai să facem dezbaterea

Autor

Citește și