În condițiile în care România se confruntă cu un val de caniculă, călătoria cu trenul se transformă într-un adevărat coșmar pentru pasageri. „Cu natura nu ne putem lupta!”. Este explicația dată de șeful CFR Călători atunci când a fost întrebat de ce nu funcționează instalațiile de aer condiționat din vagoanele companiei de stat.
Zilele acestea, întreaga țară s-a confruntat cu temperaturi greu de suportat, iar mulți dintre cei care au călătorit cu trenurile CFR au întâmpinat probleme majore din cauza instalațiilor de aer condiționat nefuncționale.
Multe dintre aceste instalații fie erau defecte, fie nu au făcut față temperaturilor extreme. Un exemplu este trenul care circula pe ruta București-Sibiu, unde mulți călători au ales să stea pe coridor pentru că în vagoane era imposibil de respirat.
Pe lângă disconfortul creat de căldura extremă, pasagerii s-au confruntat și cu întârzieri semnificative. Traficul feroviar între București și Constanța a fost blocat timp de câteva zeci de minute din cauza unor incendii de vegetație.
Traian Preoteasa, directorul CFR Călători, a afirmat, în cadrul unui interviu pentru Euronews, că nu funcționează toate instalațiile de aer condiționat din trenuri, explicând că această problemă este influențată de mai mulți factori.
„Nu putem spune că funcționează toate instalațiile de aer condiționat, că nu ar fi adevărat. Funcționarea instalațiilor de aer condiționat în parametri normali depinde de foarte mulți factori. Unul dintre ei este repararea și ținerea în exploatare de către noi, dar depinde foarte mult de temperatura de afară și de umiditatea din interiorul vagoanelor”, a spus directorul CFR Călători pentru Euronews.
Preoteasa a subliniat că soluția ar fi o întreținere corespunzătoare a instalațiilor:
„Soluția este să întreținem noi foarte bine instalațiile, să curățăm filtrele, să curățăm tot ce avem noi de făcut tehnic. Mai departe, cu natura, nu ne putem lupta. Exista varianta, dat fiind că umiditatea este dată și de numărul de persoane din interiorul vagonului, să dau o dispoziție să nu mai vând decât jumate de vagon, dar nu cred că convine cuiva așa ceva”, a continuat acesta.
Un alt aspect grav este siguranța pasagerilor, unii dintre aceștia alegând să deschidă ușile vagoanelor și să stea pe scări din cauza căldurii insuportabile.
„Ceea ce îmi spuneți dumneavoastră, că, călătorii merg pe scări din cauza căldurii, da, este un fapt foarte grav și aș opri trenurile dacă îmi spuneți că cineva merge pe scări. Cine le asigură securitatea dacă ei deschid ușile pe care nu au voie să le deschidă? Eu am înțeles, că poate reușim să deschidem geamul. Nu să stăm pe scări”, a adăugat Traian Preoteasa.
Sursă video: Euronews
Sursă foto: captură Euronews
CITEȘTE ȘI
Întârziere de peste CINCI ore la trenul IR 1992, Timişoara Nord-Mangalia! Ce spune CFR Călători
Un tren care a plecat sâmbătă de la Timișoara va ajunge la Iași cu o întârziere de CINCI ore