Canicula a afectat și piața TAXIMETRIEI. Șoferii evită să mai ia curse în orele de vârf, iar prețurile au EXPLODAT

Publicat: 17 07. 2024, 15:40
Actualizat: 18 07. 2024, 09:51

This browser does not support the video element.

Canicula sufocantă din țară a afectat grav piața taximetriei, cu șoferi care evită să iasă pe traseu în orele de vârf și prețuri care explodează în cazul serviciilor de tip ride-sharing. Cum afectează temperaturile ridicate transportul urban și ce soluții au găsit șoferii pentru a face față caniculei.

Temperaturile ridicate reduc numărul șoferilor

În condițiile unei canicule sufocante, cu temperaturi care au atins 39°C în Iași, mulți șoferi de taxi evită să iasă pe traseu în miezul zilei. Numărul mașinilor disponibile s-a redus drastic, la aproximativ 20% din totalul de 1600 de taxiuri din oraș. În astfel de condiții extreme, chiar și mașinile au probleme tehnice, cum ar fi topirea bobinei de inducție a motorului.

Deși numărul șoferilor pe traseu a scăzut, cererea pentru servicii de transport a crescut vertiginos din cauza caniculei. Oamenii preferă să folosească taxiurile sau serviciile de ride-sharing pentru a evita să meargă pe jos în căldura sufocantă, ceea ce a dus la o creștere semnificativă a numărului de comenzi.

Prețurile explodează pentru serviciile de Ride-Sharing

La firmele de ride-sharing, prețurile au crescut semnificativ în orele de vârf, când cererea este mare. Sistemul de tarifare variabilă, bazat pe cerere, a dus la creșteri de prețuri în intervalele orare cele mai fierbinți. Unii utilizatori au raportat dublarea prețurilor în comparație cu tarifele normale.

Pentru taxiurile cu tarif fix pe kilometru, problema principală este durata de așteptare. Cu mai puțini șoferi disponibili și o cerere crescută, clienții au ajuns să aștepte mult mai mult pentru a găsi un taxi liber. Așteptările de 10-16 minute sunt comune în zilele caniculare, comparativ cu așteptările mai scurte din zilele normale.

Șoferii preferă să lucreze dimineața și seara

Mulți șoferi de taxi și ride-sharing aleg să lucreze doar dimineața și seara, când temperaturile sunt mai suportabile. În timpul zilei, canicula transformă mașinile în adevărate „conserve de sticlă și tablă”, unde căldura devine insuportabilă. Aerul condiționat nu este suficient pentru a face față temperaturilor ridicate, iar șoferii se simt toropiți de căldură.

Șoferii sunt nevoiți să folosească aerul condiționat, care adesea nu răcește suficient întregul habitaclu al mașinii. Mulți șoferi spun că aerul condiționat răcește doar capul, iar restul corpului rămâne expus la căldura intensă. Din acest motiv, mulți dintre aceștia preferă să lucreze doar noaptea, când temperaturile sunt mai blânde.

Reprezentanții firmelor de ride-sharing au fost solicitați să comenteze situația, dar până în prezent nu au oferit răspunsuri. Clienții continuă să se confrunte cu prețuri ridicate și timp de așteptare prelungit, iar șoferii își adaptează programul pentru a evita orele de caniculă extremă.

 


Sursa: Pro TV

Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Shutterstock

CITEȘTE ȘI:

Tot mai multe femei din Australia RENUNȚĂ la implanturile mamare. Ce probleme de sănătate au raportat acestea

Românii nu își permit alimente de bună calitate. Țara noastră este în topul SĂRĂCIEI alimentare din Uniunea Europeană

Cum să te protejezi în fața caniculei: Medicii recomandă evitarea ALCOOLULUI și a BĂUTURILOR ENERGIZANTE

PEPENII de Dăbuleni au cucerit Clujul, producătorii olteni găsesc aici cea mai bună piață de desfacere

ALERTĂ în magazine: Substanțe interzise descoperite în produsele COSMETICE