Zilele acestea, a avut loc simularea Evaluării Naționale, un examen de probă, în care elevii și-au putut verifica nivelul cunoștințelor de până acum, înainte de examenul real care urmează să aibă loc la finalul acestui an școlar.
Adolescenții și tinerii se pregătesc pentru examentul de admitere la liceu, iar faptul că mulți dintre ei aleg să învețe pe ultima sută de metri, pierd nopțile și se stresează foarte mult în această perioadă, nu mai este un secret pentru nimeni.
Dr. Psiholog Costin Dămășaru, fondatorul și directorul general al unui centrului de Cercetare în Augumentarea Performanțelor, vorbește despre cum îi poate afecta pe copii un astfel de eveniment important în viața lor și vine cu câteva recomandări demne de luat în seamă. Iată ce spune specialistul
Cât de tare ne poate afecta stresul provocat de un astfel de eveniment (sesiune/examene, bac etc)? Și care ar fi soluțiile pe care le recomandați în aceste cazuri?
Soluția ar fi să ai o abordare progresivă a acestui învățat și să nu forțezi creierul pentru că, altfel, se pierd foarte multe conexiuni neuronale, iar creierului nu-i plac șocurile.
Ne scade imunitatea/ne îmbolnăvim mai ușor în condiții de stres? Există o legătură între planul de lucru și gestionarea emoțiilor? Sau ar trebui să existe?
Creierului nu-i place să fie supus șocurilor de orice fel. Un somn neregulat provoacă foarte multe daune. Noi avem nevoie de somn, iar un somn care nu este regulat provoacă daune foarte mari. Ajută foarte mult să-ți faci planuri, să te organizezi pentru că permite creierului să aloce resurse eficient pentru acea activitate.
Cum putem avea o mentalitate de învingător? Cum ne putem stabili un target și să ne ținem el? Există niște pași pe care să-i urmăm?
Costin Dămășaru a studiat la Massachusetts Institute of Technology (MIT) din Boston, SUA, în cadrul programului de Executive Education – Neuroscience for Leadership.
Acolo a lucrat cu cercetători de renume la nivel global, în domeniul îmbunătățirii performanței creierului uman, folosind tehnologia Brain Mapping și Brain Computer Interface. Este Doctor în Management, licențiat în Psihologie și a obținut un Masterat în Administrarea Afacerilor.
În prezent este Doctorand în Fizică, în cadrul Facultății de Științe Aplicate din București și Masterand în Neuroștiință Aplicată în cadrul Universidad Isabel I din Burgos, Spania.