Care este recordul de kilometri făcut de o Dacia Spring. Cum se comportă la temperaturi scăzute
Numărul românilor care au cumpărat o mașină electrică anul acesta a crescut, iar mulți au optat pentru cel mai ieftin model, Dacia Spring. Potrivit unui comunicat de presă, Dacia a vândut 10.000 de autovehicule Dacia Spring în România, chiar dacă mașina produsă în China a ajuns să coste 22.100 de euro în luna octombrie.
În prezent, automobilul costă cu peste 2.000 de euro mai mult decât atunci când a fost lansat, astfel că românii care își doresc să treacă la o mașină ”verde” încep să se documenteze mult mai mult înainte de a achiziționa un astfel de autovehicul. Mai mult decât atât, aceștia intră pe rețelele de socializate, pe grupurile dedicate acestui model de mașină, unde întreabă tot felul de lucruri pentru a se asigura că fac alegerea cea mai potrivită pentru nevoile lor.
O româncă și-a dorit să afle care este recordul de kilometri parcurși cu Dacia Spring, femeia întrebând pe un grup de pe Facebook acest lucru. ”Mă întreb: care este durata de viață în km a unui Spring? Vă rog să spuneți care este recordul de kilometri pe care l-a parcurs mașinuța”, a întrebat aceasta pe grupul Dacia Spring România.
Care este recordul de kilometri făcut de o Dacia Spring?
Răspunsurile au venit în număr mare, ceea ce înseamnă că sunt numeroși români care au ales până în prezent să conducă o Dacia Spring.
”Motorul electric poate face lejer milionul de kilometri și fără să piardă din eficiență. Problema se pune la restul pieselor așa zise consumabile și la rezistența tablei la coroziune. Dacă tabla o poți proteja, cu piesele gen suspensie, articulații, frâne, etc nu ai ce să faci, decât să le înlocuiești când le vine timpul. La un EV pleci din start fără grijă a tot ce înseamnă motor termic și în cazul Spring, cutie de viteze. Desigur că poți avea și probleme pe partea electrică, dar astea se cam descoperă în perioada de garanție.
Ultimul lucru de care să îți faci griji este bateria. La Spring o ai garantată 8 ani sau 120K km. În general, bateriile țin mult mai mult și tot ce pierzi este range, cu trecerea timpului. Dacă nu a avut un defect care să se arate la garanție, ai 99% șanse să meargă până se degradează, îndeajuns încât să vrei să o schimbi cu ceva mai nou. De exemplu, în 10 ani nu o să mai faci 240 km vara, ci doar 180km (un caz exagerat de degradare). Oricum, sunt puțini care țin o mașină peste 10 ani. 10 ani sunt mulți pentru cum sunt gândite lucrurile în ziua de azi. Producătorii de mașini nu fac banii adevărați din vânzarea lor, ci din piese de schimb și servicii”, a răspuns un internaut.
Un altul i-a spus: ”Am eu 73.335 km și nu îmi dă vreun semn de slăbiciune! O singură problemă a fost iarna trecută când am luat-o la -22 grade nu m-a lăsat să o mai pornesc și îmi apărea defecțiune electrică, am văzut că mulți au avut pe atunci problema aceasta, în rest toate bune. Pentru ridesharing o folosesc, bine, mulți sunt foarte încântați de ea și mai sunt și hateri din ăia, dar încerc să nu îi bag în seamă, mai fac tot felul de comentarii deplasate dar știi cum e gura lumii. Câinele latră, noi mergem înainte, dar în principiu oamenii sunt mulțumiți”.