CFR anunță că traficul feroviar se desfășoară, în general, fără probleme de trafic cauzate de caniculă, dar că există, totuși, unele întârzieri din acest motiv.
Trei trenuri de călători, ale operatorului național CFR Calători – IR 1928, IC 552 și IR 1632 – vor ajunge în Gara de Nord cu întârzieri mai mari de 60 de minute, din următoarele cauze:
IR 1923 Brasov – București – Constanța, formatbdin R 2100, a avut locomotivă defectă în Sibiu.
IC 552 Suceava – București a solicitat staționare prelungită pentru legătura cu IR 1765
IR 1632 Brașov – București a avut lipsă locomotivă în stația Brașov
De asemenea, trenul RE 9254 Pitești – București a plecat întârziat din cauza prelungirii procesului tehnologic, de către personalul de tren, transmite Oana Brânzan, purtător de cuvânt al CFR SA.
Întârzieri de 10 – 20 de minute se pot înregistra la garniturile care tranzitează zone cu restricții de viteză, zone unde sunt în execuție lucrări, și se circulă în regim de șantier, sau așteaptă la încrucișări cu alte garnituri neîntârziate, mai transmite reprezentanta CFR.
Mai multe măsuri speciale de circulație au fost instituite pe calea ferată, din cauza temperaturilor ridicate, au anunțat luni oficialii Companiei Naționale de Căi Ferate.
Compania Națională de Căi Ferate (CFR) a transmis luni după-amiază că traficul feroviar la nivel național se desfășoară și la această oră în condiții speciale, cu limitarea vitezei de circulație pe anumite intervale de cale ferată, din cauza temperaturilor de peste 40 de grade înregistrate în aer și peste 50 de grade la nivelul solului. „Aceste măsuri fiind necesare pentru siguranța traficului feroviar”, a precizat purtătorul de cuvânt al CFR, Oana Brânzan.
Potrivit oficialului, în intervalele orare în care temperatura în aer depășește deja 35-37 de grade în aer, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în șină depășeste 50 de grade C, pe anumite intervale de stații, unde situația o impune, se reduce viteza de circulaţie a trenurilor cu20-30 km/h față de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă.
Sursa foto: Shutterstock