Care este stadiul lucrărilor la LINIA 5: Vrem să eliberăm intersecțiile. În decembrie terminăm cu tot cu asfalt, dar nu avem soluții pentru 16 peroane

Publicat: 01 11. 2024, 08:30

Lucrările la Linia 5 de tramvai intră de vineri într-o altă etapă. Constructorul începe eliberarea intersecțiilor, de la Ștefan cel Mare, până aproape de Fabrica de Glucoză. Până la începutul lunii decembrie, linia ar putea fi la gata, cu tot cu asfalt și cablurile de alimentare. În ceea ce privește cele 16 peroane, acestea sunt în prezent „în aer”. Marin Mândrilă, patronul firmei care execută lucrările de reabilitare a Liniei 5 de tramvai, a declarat, pentru Gândul, că Primăria Capitalei încă nu a furnizat soluția tehnică pentru amenajarea celor 16 peroane de pe cei aproape cinci kilometri care se refac.

Primăria Capitalei va vira vineri încă 4 milioane de lei, pentru ultima factură de 12 milioane de lei de la șantierul Liniei 5. Restul de 8 milioane au intrat zilele trecute.

Următoarea factură pe care Primăria Municipiului București (PMB) trebuie să o achite este de 18 milioane de lei.

De vineri, 1 noiembrie, constructorul începe să elibereze intersecțiile de pe Barbu Văcărescu.

„De la Ștefan cel Mare, vrem să mergem cu toate intersecțiile făcute la gata. Adică să nu mai fie ștrangulate. De vineri se apucă de primele trei, se va ajunge până aproape de hotelul care se află înainte de Fabrica de Glucoză”, spune Marin Mândrilă.

Linia 5. Nu există soluție pentru peroane

Constructorul spune însă că linia va rămâne mai sus decât asfaltul.

Din păcate, nu se va turna asfalt pe toată strada. Adică, linia va fi mai sus. Una era să acoperi cu asfalt din linie până la trotuar. Nu a fost prevăzut în buget, că nu au bani. Vor râde unii de noi, că nu am știut cum să o facem, dar noi nu avem nicio vină”, spune antreprenorul care reface Linia 5 de tramvai.

Acesta mai spune când ar putea termina lucrarea, fără peroane.

„Noi vrem ca până la sfârșitul lunii noiembrie – începutul lunii decembrie să terminăm toată linia, cu asfalt, cu tot cu catenară (cablul de contact – n.r.) și stația de alimentare. Vor rămâne peroanele, dar nu avem soluția pentru ele. Din martie facem solicitări către Primărie să ne dea soluțiile pentru peroane și pentru lărgirea drumului în dreptul peroanelor. Din păcate, sunt 16 peroane care trebuie făcute. I-am zis și primarului, personal. Ne împiedicăm de un ciot”, mai spune Marin Mândrilă.

Linia 5 costă 140 de milioane de lei

Reabilitarea Liniei 5 de tramvai costă 140 de milioane de lei.

Lucrările de reabilitare au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare este martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.

În vară, proiectul a fost blocat din lipsa banilor, iar aproximativ o lună mai târziu, lucrările au fost reluate după ce Consiliul General a votat o rectificare bugetară.

Principalele lucrări care se vor executa în cadrul acestui proiect:

  • lucrări la calea de rulare;
  • realizarea a 15 peroane – vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.;
  • lucrări la rețeaua de contact – prin înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;
  • modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – care presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
  • lucrări la sistemul de iluminat public – rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare; în plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led;
  • lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu;
  • lucrări la rețelele edilitare.

CITEȘTE ȘI:

Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan

Când vor începe lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai din București – „linia corporatiștilor”. A fost atribuit contractul de execuție