Pentru că nu își permit să cumpere o mașină nouă, de la un distribuitor local, mulți români se orientează spre piața autoturismelor second-hand din Vest. Iar Germania este cel mai căutat loc când vine vorba de mașini la mâna a doua.
Dar, achiziționarea unui astfel de mijloc de transport din străinătate nu este întotdeauna ceva ușor de făcut.
În primul rând, vorbim de acte, însă și prețul joacă un rol foarte important.
Cei mai mulți se întreabă dacă își permit, de fapt, să cumpere o mașină la mâna a doua din Germania.
CarVertical a realizat un studiu care arată cât timp trebuie să economisească un român, în medie, ca să-și comande un astfel de autovehicul. Astfel, într-un clasament inedit, țara noastră este pe locul 2 în Europa între statele unde este nevoie de cel mai mult timp pentru a economisi bani în vederea achiziționării unei mașini rulate. Românii trebuie să strângă bani timp de 15,4 luni ca să-și permită un autoturism second hand.
Mai rău decât România stă doar Portugalia – 22,4 luni pun deoparte lusitanii pentru a comanda o mașină la mâna a doua. La polul opus îi regăsim pe finlandezi, care în doar 2,7 luni și-au cumpărat modelul dorit.
Media la nivel european este de aproape 10 luni, mai arată cei de la carVertical.
Un autoturism la mâna costă aproximativ 12.800 de euro, preț mediu stabilit pe baza anunțurilor de pe site-urile de specialitate.
În același timp, salariul mediu lunar brut în România este de doar 832,2 euro.
Făcând un calcul, vedem că un român trebuie să facă economii timp de 15,4 luni ca să-și permită o mașină din Germania.
Iar dacă vorbim de modele mai populare, dintre cele căutate de români, refacem calculele. De exemplu, un Volkswagen Passat rulat se vinde, în medie, cu 18.500 de euro. Adică, undeva la 22,2 luni de muncă în România. Și, urcăm: pentru un BMW Seria 3 trebuie să muncim 30,6 luni fiindcă are un preț mediu de 25.500 de euro!
Ținând cont de aceste informații, iată de ce experții financiari nu recomandă să cheltuim mai mult de 6 salarii pentru a ne cumpăra o mașină.
CITEȘTE ȘI:
Mitul mașinilor second-hand din Germania: jumătate au kilometrajul ajustat
În cât timp reușește un „samsar” din Germania să modifice kilometrajul unei mașini