Dacia Spring este, în general, o mașină electrică dedicată traficului urban și deplasărilor extraurbane scurte, însă o familie din Fălticeni, județul Suceava, a plecat cu ea pe litoralul românesc, încărcată până la refuz. A parcurs cei 540 de kilometri în 12 ore, cu trei pauze pentru încărcare care, în total, au durat o oră și 38 de minute.
Călătoria a avut loc la mijllocul lunii august, iar șoferul și-a împărtășit experiența pe un site al pasionaților de mașini electrice.
Viteza medie declarată de șofer a fost de 59,2 km/h, iar consumul mediu, de 11 kWh/100 km. Dacia Spring are o baterie mică, de 26.8 kW, și poate atinge o viteză maximă constructivă de 120 km/h, fiind dedicată în principal deplasărilor prin oraș.
Conform datelor Google Maps, respectând limitele de viteză și în contextul unui trafic normal, drumul Fălticeni – Saturn poate fi parcurs în aproximativ 7 ore.
„În cazul Spring-ului, planul de calatorie implică un studiu atent al traseului, inclusiv variația altitudinii, a posibilităților de încărcare, ideal cu alegerea unui punct de încărcare la locația de înnoptare/odihnă. (…) Având mașina plină, cum ne-am obișnuit în ultimul timp, am plecat la 06.50 din Fălticeni și am ajuns la 16.50 în Constanța, respectiv 18.50 în parcarea hotelului din Saturn.
Am mers «în linie dreaptă», 540 km. Am plecat 100% SoC (cu 14 kWh încărcați de la rețea – 9.52 lei și 10 kWh de la panouri) , am ajuns la Bârlad (09:57) cu 33% SoC, unde am încărcat la Lidl 10.8 kWh pentru 26.86 lei în 24 minute. Între timp, am vizitat grădina Zoo de la Bârlad. Copiii au fost impresionați de diversitatea speciilor prezentate. Am plecat din Bârlad cu 72% SoC (10:50), suficient cât să ne ajungă până la încărcare în Galați. Peisajul specific Podișului Moldovei a ținut activi pasagerii. Eoliene care vâjâiau spectaculos cu palele lor și câmpuri întinse de floarea soarelui au fost o companie de drum plăcută.
Cu cardul de 1.220 kWh primit de la Dacia, am încărcat 16.1 kWh la Decovil Mobexpert Galați EVConnect CCS, de la 30% (12:39) la 92% SoC (13:22). Magazinul oferă și încărcare gratuită pe Type2 pentru clienți. La 90% SoC, mașina încărca cu 12 kW la 40 grade Celsius în baterie. Podul nou peste Dunăre ne-a captat atenția, iar vizita în Podișului Dobrogei (prima din viața noastră, onor Daciei Spring) a creat planuri de vizită pentru viitor. Am ajuns cu 11% SoC (16:50) la (…) Palazu Mare, în timp ce tata urmărea Spring-ul din aplicație și era îngrijorat de procentul din baterie. CCS-ul nu funcționa, iar Type2-ul era ocupat de o frumoasă Tesla Model S.
Am găsit pe plugshare stația e.on de la Vivo! (17:24) și am încărcat 11.6 kWh cu 26.63 lei până la 52% SoC. Cât timp am încărcat (31 minute), am făcut cumpărăturile necesare sejurului. Am parcat la hotel cu 33% SoC (18:50). Întrebând încă din momentul rezervării dacă pot încărca mașina, am primit răspuns că nu este posibil, dar au în plan montarea unei stații. După 540 km și 12 ore, din care 98 minute – 3 încărcări și 4 sesiuni de condus efectiv – 622 minute”, a povestit șoferul de Spring din Fălticeni, pe electromobilitate.com.
Sursa foto – caracter ilustrativ: Shutterstock