Valoarea medie a unui coş de cumpărături online a crescut cu 5,8%, în 2021, față de 2020, cu până 52,6 euro, iar 69% dintre cumpărăturile românilor pe internet au fost făcute de pe telefonul mobil şi doar 29,8% de pe desktop, potrivit unei analize realizate de 2Performant, transmite Agerpres.
Analiza se bazează pe un număr de 1,39 milioane de vânzări online intermediate de 2Performant în 2021, pe o piaţă de e-commerce estimată de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) la peste 6 miliarde de euro.
Topul categoriilor de produse care au înregistrat cele mai multe vânzări în 2021:
Fashion – 363.300 de vânzări, în creştere cu 30% faţă de anul anterior
Book, Movies and Music – 338.200 de vânzări (+29% creștere față de 2020)
Beauty – 145.400 de vânzări (+3,4% față de 2020)
Home and Garden – 80.100 vânzări (+46% față de 2020)
Electronics IT&C – 79.900 de vânzări (+11,4% față de 2020).
„Valoarea medie a coşului de cumpărături realizate de pe telefonul mobil este mai mică decât cea aferentă cumpărăturilor de pe desktop, respectiv 46,47 euro pe mobil versus 66,67 euro pe desktop. Ceea ce indică faptul că românii continuă să facă achiziţiile mai importante ca preţ de pe desktop”, potrivit analizei.
Sursa principală de trafic, în funcţie de numărul de click-uri, este Google, cu 23,7 milioane de accesări, în creştere cu 65,3% faţă de 2020, urmat de Facebook, care are 7,7 milioane de click-uri, în scădere cu 16,3% față de 2020.
De asemenea, cele mai multe vânzări din 2021 au fost făcute pe 12 noiembrie, de Black Friday.