Prima pagină » Actualitate » Cât timp trebuie să stai cu motorul mașinii pornit pe loc, înainte de a pleca la drum, iarna. Sfatul pilotului Titi Aur pentru șoferi

Cât timp trebuie să stai cu motorul mașinii pornit pe loc, înainte de a pleca la drum, iarna. Sfatul pilotului Titi Aur pentru șoferi

Cât timp trebuie să stai cu motorul mașinii pornit pe loc, înainte de a pleca la drum, iarna. Sfatul pilotului Titi Aur pentru șoferi
Cât timp trebuie să stai cu motorul mașinii pornit pe loc, înainte de a pleca la drum, iarna. Sfatul pilotului Titi Aur pentru șoferi

Titi Aur, pilot și expert în conducerea defensivă, oferă sfaturi prețioase șoferilor. Recent, a explicat motivul, dar și cât timp trebuie să stai cu motorul mașinii pornit pe loc, înainte de a pleca la drum, iarna. Acest pas ar trebui respectat de toți conducătorii auto, mai ales în timpul rece.

În sezonul rece, autoturismele trebuie să fie echipate corespunzător, mai ales înainte de a circula pe drumuri înghețate, cu polei și zăpadă. În caz contrar, viața ar putea fi pusă în pericol, iar polițiștii aplică sancțiuni, așa cum arată Codul Rutier. Titi Aur, pilot și expert în conducerea defensivă, a explicat de ce și cât timp trebuie să stăm cu motorul mașinii pornit pe loc, înainte de a pleca la drum, iarna. Este un pas important care nu ar trebui ignorat de șoferi.

Titi Aur, expert în conducere defensivă, despre cât timp trebuie să lăsăm motorul mașinii pornit pe loc

Titi Aur recomandă, înainte de a pleca la drum, să se stea câteva zeci de secunde cu motorul pornit pe loc. Acest aspect este important, pentru evitarea problemelor tehnice și a poluării excesive. În condițiile în care plecarea de pe loc se va face fără încălzirea motorului, atunci uzurile ar putea fi mari.

„Dacă plec cu motorul rece de pe loc, uzurile sunt foarte mari când motorul este foarte rece”, a precizat expertul în conducere defensivă.

Pe de lată parte, pilotul susține că motorul nu trebuie să ajungă la o temperatură optimă, înainte de a pleca de pe loc. Dar în lipsa așteptării, piesele interne ale motorului, îndeosebi cele mobile, se uzează mai repede.

Pentru încălzirea corectă a motorului, șoferul trebuie să aștepte câteva zeci de secunde, apoi să aibă atenție la turație și viteză. După ce motorul atinge o temperatură de 75-80 de grade, poate fi turat la capacitate maximă.

„Dacă pornesc motorul și îl las să meargă până când ajunge la temperatura normală de funcționare, va dura foarte mult, voi polua foarte mult și va ajunge foarte greu la acea temperatură. (…) Ideal este ca atunci când pleci iarna sau chiar și în perioade mai puțin reci, pornești motorul, după câteva zeci de secunde poți să pleci de pe loc. Dar atenție! Nu-l accelerezi, nu mergi la maxim, nu îl turezi!”, a mai spus Titi Aur, potrivit postării de pe Facebook.

V-ar putea interesa și:

De ce ȘOFERII de autobuz folosesc telefonul în timpul serviciului. Titi Aur explică problema educației rutiere în România

Regula neștiută de mulți șoferi, dar care poate salva VIEȚI. Expert în conducere defensivă: „În astfel de situații, se anulează prioritatea generală”

Titi Aur arată cum să reglezi oglinzile corect pentru a a avea o vizibilitate cât mai bună

Sursă foto: Envato (caracter ilustrativ)

A căpătat experiență în trustul Intact Media Group și a activat, ulterior, în echipa Kanal D. În 2019 s-a alăturat trustului Gândul Media Network, semnând articole în CIAO, VERDICT, CANCAN ... vezi toate articolele

Citește și