Prima pagină » Actualitate » Cât trebuie să muncească un român pentru a-și permite întreținerea unui AUTOTURISM în România? Am făcut calculul și iată ce ne-a ieșit

Cât trebuie să muncească un român pentru a-și permite întreținerea unui AUTOTURISM în România? Am făcut calculul și iată ce ne-a ieșit

Cât trebuie să muncească un român pentru a-și permite întreținerea unui AUTOTURISM în România? Am făcut calculul și iată ce ne-a ieșit
Sursa foto - caracter ilustrativ: Shutterstock

În zilele noatre autoturismul propriu nu mai este doar un moft, ci a devenit o necesitate de care tot mai mulți români sunt dependenți, în condițiile în care transportul în comun este încă subdezvoltat la nivel național. Pe de altă parte, multe mașini în trafic înseamnă blocaje, timp pierdut, costuri mai mari cu combutibilii, uzură ridicată și inevitabil accidente rutiere. Totuși cât costă să ai o mașină în România?

Pentru un român cu salariul mediu, întreținerea unei mașini reprezintă o cheltuială echivalentă cu aproximativ trei luni de muncă. Concret, suma necesară pentru a acoperi costurile anuale ale unui autoturism se situează în jurul acestei perioade.

Din punct de vedere regional, șoferii din județul Cluj se dovedesc a fi cei mai responsabili proprietari de mașini, folosind o aplicație specializată pentru a monitoriza programul de mentenanță al vehiculului lor. Pe locul doi se află cei din Bistrița, urmați de cei din Dolj.

Referitor la aspectul financiar, analiza a luat în calcul costurile obligatorii pentru o mașină evaluată la 10.000 de euro. Acest set de cheltuieli include asigurarea RCA, inspecția tehnică periodică (ITP), taxa de vignetă, impozitul, parcajele și combustibilul. Împreună, aceste costuri ajung la suma de 8.000 de lei. Cu toate acestea, pentru a reflecta mai fidel realitatea, au fost adăugate și eventualele reparații nesperate, schimbarea anvelopelor sau achiziționarea unei polițe CASCO. Prin urmare, suma totală anuală poate ajunge până la 13.000 de lei, ceea ce echivalează cu trei salarii medii.

Studiul dezvăluie că din totalul cheltuielilor destinate serviciilor auto, aproximativ 63% sunt alocate mentenanței regulate, în timp ce restul de 37% acoperă costurile reparațiilor. În ceea ce privește vizitele la service, se constată că șoferii români apelează cel mai des la schimbul de ulei, operațiune care implică o cheltuială medie de aproximativ 450 de lei, potrivit Observatornews.

Spre exemplu o revizie completă (schimbare filtre aer, habitaclu, filtru de combustibil, ulei de motor) la un un autoturism cu motor de 1.5 diesel costă în jur de 950 de lei. Dacă în cadrul reviziei schimbați și plăcuțele de frână costul total poate urca lejer la 1.300 de lei.

Absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, Alexandru Toșa a debutat în presă în 2020. Începând din mai 2021 face parte din echipa ... vezi toate articolele

Citește și