Prima pagină » Actualitate » Cât vor dura lucrările care blochează accesul liniilor 178 și 138 în „Militari Residence”/ Ciprian Ciucu, primar: Am așteptat să se termine un litigiu

Cât vor dura lucrările care blochează accesul liniilor 178 și 138 în „Militari Residence”/ Ciprian Ciucu, primar: Am așteptat să se termine un litigiu

Cât vor dura lucrările care blochează accesul liniilor 178 și 138 în „Militari Residence”/ Ciprian Ciucu, primar: Am așteptat să se termine un litigiu

Începând de joi, 8 februarie, locuitorii cartierului „Militari Residence” nu vor mai putea utiliza autobuzele 138 și 178, linii care vor fi deviate temporar. Motivul devierii este reprezentat de începerea lucrărilor la Drumul Osiei – tronsonul doi. Gândul a aflat de la primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, cât vor dura aceste lucrări. Ce variante de autobuz au locuitorii din „Militari Residence”.  

Temporar, autobuzele liniilor 138 și 178 nu vor mai circula pe Drumul Osiei. Linia 278 devine linie metropolitană, anunță STB.

Motivul devierii este reprezentat de șantierul care va a avea loc pe Drumul Osiei, o porțiune rămasă nereabilitată.

„Estimez eu că aceste lucrări vor dura trei luni, cel mult patru luni. Noi am fi terminat și această porțiune de prima dată, de când am reabilitat și primul tronson, dar în zonă era un litigiu. Am așteptat ca acest litigiu să se rezolve, și urmează să ne apucăm de lucrări, care vor începe de joi, de pe 8 februarie”, a declarat pentru Gândul Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6.

Liniile 178 și 138, modificate

STB a anunțat marți că linia 138 va funcționa pe un traseu scurtat între terminalele „Dedeman Ghencea” și „Complex Comercial Militari”, astfel:

  • Pe sensul spre „Complex Comercial Militari”: terminal „Dedeman Ghencea”, Str. Brașov, Drumul Taberei (ramura de sud), Str. Romancierilor, Bd. Timișoara, Str. Moinești, Bd. Iuliu Maniu, terminal „Complex Comercial Militari”;
  • Pe sensul spre „Dedeman Ghencea”: terminal „Complex Comercial Militari”, Bd. Iuliu Maniu, Str. Moinești, Bd. Timișoara, Str. Romancierilor, Drumul Taberei (ramura de sud), Str. Brașov, terminal „Dedeman Ghencea”.

Linia 178 va funcționa pe un traseu scurtat între terminalul „Master” și stația „Sala Palatului”, astfel:

  • Pe sensul spre „Sala Palatului”: terminal „Master”, Bd. Iuliu Maniu, Str. Apusului, Bd. Uverturii, Șos. Virtuții, Calea Crângași, Calea Giulești, Șos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, Str. Berzei, Str. Știrbei Vodă, Str. Ion Câmpineanu, stația „Sala Palatului”;
  • Pe sensul spre „Master”: stația „Sala Palatului”, Intrarea Victor Eftimiu, Str. Ion Brezoianu, Str. Valter Mărăcineanu, Str. Ion Câmpineanu, Str. Luterană, Str. General Constantin Budișteanu, Calea Griviței, Str. Mircea Vulcănescu, Bd. Dinicu Golescu, Șos. Orhideelor, Calea Giulești, Podul Grant, Calea Crângași, Șos. Virtuții, Bd. Uverturii, Str. Apusului, Bd. Iuliu Maniu, terminal „Master”.

Ce autobuz va ajunge în Militari Residence

De la aceeași dată, linia urbană 278 va deveni linie metropolitană și va funcționa cu indicativul 478 pe un traseu circular, cuprins între terminalul „Cartier Militari” și stația „Bd. Preciziei”, astfel:

  • Pe sensul spre „Bd. Preciziei”: terminal „Cartier Militari”, Str. Tineretului, Drumul Ciorogârla, Drumul Osiei, Bd. Iuliu Maniu, Str. Valea Cascadelor, Str. Preciziei, cu întoarcere în Autobaza Militari, apoi pe Str. Preciziei, Str. Valea Cascadelor, stația „Bd. Preciziei”;
  • Pe sensul spre „Cartierul Militari”: stația „Bd. Preciziei”, Str. Valea Cascadelor, Bd. Iuliu Maniu, Str. Apusului, Bd. Uverturii, Str. 1 Decembrie 1918 (Chiajna), Bd. Alexandru Ioan Cuza, DJ601A, Str. Rezervelor, Str. Apeductului, Str. Tineretului, terminal „Cartier Militari”.

Ce lucrări se vor executa la Drumul Osiei

Drumul Osiei are acces din Bulevardul Iuliu Maniu si strada Tineretului. Tronsonul II este de la km 0+517.50, acces centru comercial  la km 0+736.80 strada Tineretului- Strada Macului.

Potrivit reprezentanților Primăriei Sector 6, „reabilitarea sistemului rutier Drumul Osiei tronson 2 constă în rectificări ale traseului în plan și profil longitudinal, rectificări ale pantelor transversale, refacerea fundației drumului, montarea bordurilor, rezolvarea problemei scurgerii apelor, refacerea suprafețelor carosabile și pietonale, ridicarea la cota proiectata a carosabilului a tuturor capacelor de utilități și a gurilor de scurgere, etc.”

Tronsonul 2 din Drumul Osiei va costa 1,6 milioane de lei

Valoarea totală a lucrărilor aferente Drumului Osiei –Tronson 2 este  de peste 1,6 milioane de lei, cu tot cu TVA.

Pistele de biciclete se vor realiza la marginea părții carosabile și vor avea structura rutieră similară părții carosabile.

Primul tronson, de 600 de metri, a fost finalizat în toamna anului trecut. Lucrarea a costat 7,3 milioane de lei cu TVA. Două treimi din costul proiectului sunt asigurate prin programul guvernamental Anghel Saligny.

 

 

 

 

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele