Traficul din București rămâne o mare bătaie de cap pentru orice primar general sau de sector al Capitalei, iar candidatul Coaliției PSD-PNL vine cu o soluție pe termen lung. Cătălin Cîrstoiu a afirmat, în cadrul conferinței de presă de luni, că a aflat pe propria piele ce înseamnă să circuli în București cu propria mașină, cât și cu mijloacele de transport persoane. Ambele variante au un numitor comun: „Haos!”
Haosul pare a fi cuvântul de ordine, când vine vorba despre transportul în comun, spune candidatul Coaliției la Primăria Capitalei, Cătălin Cîrstoiu. Programul său pentru București presupune trecerea Metroului și a centurii vechi la municipalitate, arătând că este vital să avem un proiect viabil referitor la mobilitatea urbană.
Mergând cu metroul şi cu autovehicolul proprietate personală şi cu tramvaiul, am constatat ceea ce este evident, că timpii petrecuţi de noi în trafic sunt enormi, sunt de-a dreptul stresanţi pentru viaţa fiecăruia dintre noi şi aş putea descrie într-un singur cuvânt traficul din Capitală: Haos! Aş veni cu un exemplu, Primăria Capitalei a achiziţionat 100 de autobuze electrice, din care în trafic sunt 40. Au fost 20, acum sunt 40. De ce? Pentru că nimeni nu şi-a imaginat construcţia unor staţii de încărcare la capetele liniilor, cum era posibil şi cum arătau studiile de fezabilitate”, a spus Xătălin Cîsrtoiu, în cadrul conferinţei de presă.
Sursele de finanțare pentru astfel de inițiative trebuie să fie în majoritate nonbugetare. Pe lângă călătorii rezidenți ai Bucureștiului, mai sunt și cei din Ilfov, care trebuie luați în calcul, în acest program.
Ce credem noi este că Bucureştiul trebuie văzut ca o comunitate, Bucureşti-Ilfov, pentru că nu putem face abstracţie de cetăţenii care au domiciliul în Bucureşti şi care locuiesc în Ilfov. De aceea, dincolo de A0, care aduce un plus în accesul în Bucureşti, am discuitat astăzi despre centura veche a Bucureştiului, iar opinia tuturor este că ea ar trebui şi ar fi necesar să treacă spre municipalitate. Sunt radialele care străpung cele două inele concentrice, care ar fluidiza mult accesul iar necesitatea evidentă este de a conecta aceste radiale cu nişte hub-uri de comunicare cu mijloacele de transport în comun, mai spune candidatul PSD-PNL.
Printre măsurile pe care le va lua, după alegeri, acesta intenționează să treacă Metroul în administrarea Primăriei Capitalei și extinderea rețelelor către Ilfov. Cetățenii, la rândul lor, trebuie asimilați ca parte integrantă în proiectul destinat mobilității urbane. În acest mod, toate mijloacele de transport public trebuie să fie interconectate, ca timp de deplasare și ca ore de plecare-sosire.
Citește și:
Ședință de URGENȚĂ a Coaliției la Guvern. Participă și candidatul comun PSD-PNL, Cătălin Cîrstoiu