Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat miercuri, la finalul ședinței de Guvern, că prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) România va construi cel mai mare număr de kilometri de autostradă de după Revoluție.
Mai exact, el spune că prin PNRR vor fi realizați 500 de kilometri de autostradă, inclusiv autostrada A7 și capetele autostrăzii A8, informează News.ro.
El a răspuns astfel unei întrebări primite la finalul ședinței de Guvern de miercuri.
„În PNRR am inclus ca proiecte majore Autostrada A7. Sunt 320 de kilometri pe A7. E vorba de capetele autostrăzii A8 sectorul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, cred că sunt în jur de 50 de kilometri, e vorba de Autostrada A3 între Cluj şi Zalău şi acolo cred că sunt 70 de kilometri. Şi mai este vorba de Lugoj – Deva, unde se fac acele tuneluri pentru urşi. Nu sunt pentru urşi, sunt pentru maşini, doar mamiferele pot migra pe deasupra nefiind afectat terenul. Singura secţiune lipsă pe autostrada între Sibiu – Nădlac, acolo sunt 9 kilometri, dar este o lucrare amplă, scumpă, sunt două tuneluri în lungime combinată de aproximativ doi kilometri”, a explicat Cătălin Drulă.
Ministrul a mai fost întrebat și cum crede că România va reuși să construiască 500 de kilometri de autostradă în doar 5 ani în contextul în care nu prea excelăm la acest capitol.
În replică, Drulă a spus că România stă „mai bine ca niciodată” la acest capitol și a precizat că există un record pe partea de investiții în acest sector.
„Stăm mai bine ca niciodată şi asta o arată cifrele nu eu. Avem un record pe partea de investiţii pe primele patru luni ale anului, suntem în creştere cu 14% faţă de anul trecut. Ca să aveţi un termen de comparaţie, faţă de 2019 sau 2018 este mai mult decât dublul sumei care fusese atunci consumată pe primele patru luni. Pe întregul an sperăm să avem recordul absolut de investiţii în autostrăzi şi căi ferate de după Revoluţie. Proiectele merg bine şi suntem în grafic”, a spus Cătălin Drulă.