Prima pagină » Actualitate » Cătălin Drulă: Prin PNRR vom face cei mai mulți kilometri de autostradă de după Revoluție

Cătălin Drulă: Prin PNRR vom face cei mai mulți kilometri de autostradă de după Revoluție

Cătălin Drulă: Prin PNRR vom face cei mai mulți kilometri de autostradă de după Revoluție
Sursa: Eduard Vînătoru/MEDIAFAX FOTO

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat miercuri, la finalul ședinței de Guvern, că prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) România va construi cel mai mare număr de kilometri de autostradă de după Revoluție.

Mai exact, el spune că prin PNRR vor fi realizați 500 de kilometri de autostradă, inclusiv autostrada A7 și capetele autostrăzii A8, informează News.ro.

El a răspuns astfel unei întrebări primite la finalul ședinței de Guvern de miercuri.

„În PNRR am inclus ca proiecte majore Autostrada A7. Sunt 320 de kilometri pe A7. E vorba de capetele autostrăzii A8 sectorul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, cred că sunt în jur de 50 de kilometri, e vorba de Autostrada A3 între Cluj şi Zalău şi acolo cred că sunt 70 de kilometri. Şi mai este vorba de Lugoj – Deva, unde se fac acele tuneluri pentru urşi. Nu sunt pentru urşi, sunt pentru maşini, doar mamiferele pot migra pe deasupra nefiind afectat terenul. Singura secţiune lipsă pe autostrada între Sibiu – Nădlac, acolo sunt 9 kilometri, dar este o lucrare amplă, scumpă, sunt două tuneluri în lungime combinată de aproximativ doi kilometri”, a explicat Cătălin Drulă.

Cătălin Drulă: Stăm mai bine ca niciodată

Ministrul a mai fost întrebat și cum crede că România va reuși să construiască 500 de kilometri de autostradă în doar 5 ani în contextul în care nu prea excelăm la acest capitol.

În replică, Drulă a spus că România stă „mai bine ca niciodată” la acest capitol și a precizat că există un record pe partea de investiții în acest sector.

„Stăm mai bine ca niciodată şi asta o arată cifrele nu eu. Avem un record pe partea de investiţii pe primele patru luni ale anului, suntem în creştere cu 14% faţă de anul trecut. Ca să aveţi un termen de comparaţie, faţă de 2019 sau 2018 este mai mult decât dublul sumei care fusese atunci consumată pe primele patru luni. Pe întregul an sperăm să avem recordul absolut de investiţii în autostrăzi şi căi ferate de după Revoluţie. Proiectele merg bine şi suntem în grafic”, a spus Cătălin Drulă.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Calculator Impozit Auto 2026. RAR explică unde este trecută norma EURO, în funcție de CIV
Digi24
VIDEO De ce s-au bătut două femei la Timișoara: un influencer din campania lui Călin Georgescu, în mijlocul scandalului
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Fără punte: premierul Bolojan elimină o zi liberă
Mediafax
Programul marilor lanțuri de magazine de Crăciun 2025. Care sunt zilele în care vor fi închise și când vor avea programul redus
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Consilierul de la Kremlin care a refuzat ordinul lui Putin și a încercat să oprească războiul din Ucraina. Era pregătit să fie împușcat
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Funicularul, ingineria care face accesibile pantele imposibile