Câteva sute de zboruri au fost întârziate sau anulate săptămâna trecută pe Aeroportul Otopeni. Care au fost cauzele
Numărul curselor întârziate sau anulate pe de Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București este în continuare de câteva sute pe săptămână, respectiv aproape o treime din totalul celor operate aici, chiar dacă este în scădere față de intervalul anterior.
Cifrele anunțate, joi, de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) privind numărul curselor amânate sau anulate de aeroportul Otopeni certifică amploarea fenomenului reclamat de călătorii nemulțumiți.
Orarul de zbor nu este încă, nici pe departe, respectat pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București, unde numărul curse întârziate și anulate în săptămâna care s-a încheiat miercuri – 25 – 31 august 2022 – a fost de 748 de zboruri (aterizări și decolări). Este vorba de zborurile care au înregistrat întârzieri mai mari de 30 de minute, fiind în scădere cu 122 față de săptămâna anterioară, după cum a anunțat Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).
Dintre acestea, mai mult de jumătate (390) au avut drept cauză întârzierea sau rotația echipajelor sau aeronavelor.
Cele mai multe zboruri întârziate s-au înregistrat, în ordine, la companiile aeriene Wizz Air (223 de zboruri), Blue Air (137 de zboruri), Ryan Air (123), Tarom (94 de zboruri), „top 3” fiind identic cu cel din săptămâna anterioară, la care a fost adăugat operatorul național,
Potrivit CNAB, în același interval, au fost anulate 12 zboruri, un număr egal cu cel din săptămâna anterioară.
În total, între 25 și 31 august 2022, pe AIHCB au fost operate 2409 zboruri, dintre care 2157 regulate.
Val de reclamații privind zborurile
Nervii pasagerilor fuseseră întinși la maximum în luna august, pe aeroportul Otopeni, iar situația era departe de a fi singulară în acest sezon.
Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a avertizat, luni, toți pasagerii Aeroportului Internațional „Henri Coandă” în legătură cu posibile aglomerări pe fluxurile de pasageri, în special pe cele internaționale, la orele de vârf.
Aceste aglomerări se produc în condițiile în care, într-un interval foarte scurt de timp, sosesc sau pleacă multe curse internaționale, iar valorile de trafic de pasageri sunt, în multe zile, echivalente celor din ultimul an prepandemic (2019).
„Aglomerări se produc în continuare, la orele de vârf (în special dimineața devreme și după-amiaza) și pe fluxul de plecări internaționale. Și aici, personalul aeroportului, al agenților de handling și companiilor aeriene, precum și cel al Poliției de Frontieră și al Brigăzii Antitero face eforturi constante pentru a asigura fluența și rapiditatea efectuării formalităților și controalelor obligatorii”, anunța CNAB.
Care sunt drepturile pasagerilor aerieni
De amintit că Autoritatea Naționale pentru Protecția Consumatorilor sfătuiește clienții companiilor de zbor să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile, iar, în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților competente. În esență, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat, iar acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.
Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și Centrul European al Consumatorilor România, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit. Sunt prevăzute compensații și în cazul pierderii bagajelor, conform prevederilor detaliate în ghidul ECC România.