Compania aeriană Tarom a oferit un răspuns oficial, în urma discuțiilor avute cu reprezentanții piloților, după ce mai multe zboruri au fost anulate, în decursul zilei de ieri, 8 iulie. Motivul invocat a fost indisponibilitatea temporară a echipajului.
Compania Tarom a anunțat, într-un comunicat, că, după o serie de negocieri cu reprezentanții echipajului de zbor, s-a ajuns la un consens în ceea ce privește situația salarială a acestora. Discuțiile dintre conducerea companiei aeriene și angajați au avut loc, pe fundalul anulării mai multor zboruri în decursul zilei de ieri, 8 iulie, când piloții au refuzat să mai opereze, invocând anumite nemulțumiri.
Sursele din cadrul companiei, apropiate negocierilor, au confirmat majorări salariale negociate și decise la nivelul CA, în actualele limite bugetare. Este vorba de o suma de 1.500 de euro, care va fi acordată personalului navigant în tranșe, respectiv 500 de euro lunar din octombrie, iar restul, până la întregirea sumei, începând din martie. Se majorează și primele externe, la 240 de euro pentru pilotul comandant și 200 de euro pentru copilot.
„București, 9 iulie 2024 – Compania TAROM a continuat dialogul cu reprezentanții personalului navigant, în urma situației de luni, 8 iulie, prin care numeroase zboruri au fost anulate, ca urmare a declarațiilor individuale de inapt pentru zbor a personalului navigant, și anunță încheierea unui acord pentru normalitate și derularea operațiunilor de zbor în regim normal. În dimineata zilei de 9 iulie toate zborurile regulate, atât pe rute interne, cât și externe, se desfășoară conform programărilor de zbor.
În continuarea dialogului între Consiliul de Administrație al companiei și reprezentanții personalului navigant TAROM, în cadrul întâlnirii de lucru comune s-a ajuns la un acord pe aspecte de natură salarială invocate de personalul navigant. Măsurile agreate vor fi negociate în cadrul Contractului Individual de Muncă cu membrii echipei.”, au specificat reprezentanții companiei în comunicat.
Tarom precizează că toate zborurile au fost reluate, iar pasagerilor afectați de situație li s-au pus la dispoziție alte zboruri sau rambursarea tarifului achitat pentru bilet.
CITEȘTE ȘI: