Prima pagină » Actualitate » Câți lei a ajuns să coste 1 litru de benzină și unul de motorină în Iași. Imagine realizată de un șofer, într-o benzinărie

Câți lei a ajuns să coste 1 litru de benzină și unul de motorină în Iași. Imagine realizată de un șofer, într-o benzinărie

Câți lei a ajuns să coste 1 litru de benzină și unul de motorină în Iași. Imagine realizată de un șofer, într-o benzinărie
Câți lei a ajuns să coste 1 litru de benzină și unul de motorină în Iași. Imagine realizată de un șofer, într-o benzinărie

Prețurile carburanților continuă să îi îngrijoreze pe români, dat fiind că acestea influențează în mare măsură atât costurile cu transportul populației, cât și, în general, prețurile produselor pe care le cumpărăm în fiecare zi.

Din acest motiv, prețul litrului de benzină și de motorină a devenit un subiect de discuție chiar și pe rețelele sociale, iar un șofer din Iași chiar a postat o fotografie cu prețurile combustibilului afișate de o benzinărie.

Astfel, un litru de benzină este vândut la respectiva stație cu 7,07 lei, în timp ce litrul de motorină ajunge la 8,29 de lei.

 

Sursa foto: Facebook

Care este motivul pentru care motorina s-a scumpit mai mult decât benzina

Prețul motorinei, până acum considerată o alternativă mai ieftină la benzină, ar urma să crească din nou în Europa, dar care este motivul pentru care motorina a ajuns să se scumpească mai mult decât benzina?

Ei bine, potrivit unei analize realizate de Reuters, restricțiile referitoare la importurile de motorină din Rusia, impuse după ce Moscova a invadat Ucraina, reprezintă unul dintre motive.

Pe lângă impactul direct asupra celor 140 de milioane de europeni care depind de mașini pe motorină, prețurile ridicate ale motorinei afectează economia în general, generând inflație, deoarece este combustibilul preferat al industriei și al agricultorilor din Europa.

Prețurile carburanților au crescut puternic în ultima perioadă, mai ales față de minimele înregistrate ca urmare a pandemiei, deoarece relaxarea restricțiilor impuse pentru limitarea răspândirii COVID a stimulat cererea, iar rafinăriile s-au luptat să țină pasul.

După invazia Ucrainei de către Moscova, sancțiunile occidentale împotriva Rusiei, un important exportator de energie și cel mai mare furnizor de motorină în Europa, au agravat situația.

Îngrijorările cu privire la exporturile rusești de motorină au crescut prețurile medii la motorină mai mult decât cele ale benzinei în martie, pentru prima dată, iar decalajul este de așteptat să se mărească, ducând la recorduri succesive de preț.

Datele analizate de Energy Aspects şi Wood Mackenzie arată că diferenţa de preţ dintre motorină şi benzină va ajunge la aproximativ 25 de dolari per baril în trimestrul patru, de la aproximativ 13 dolari per baril în trimestrul al doilea.

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele

Citește și