A mai trecut o ediție de Black Friday, pe 8 noiembrie, românii cheltuind anul acesta, în medie, pentru o comandă, 252 de lei, valoare puțin mai mică decât cea din 2023, când comanda medie a fost de 263 de lei.
Cea mai mare comandă realizată prin magazinele din platformă a depășit 47.000 de lei, dublu față de nivelul maxim înregistrat în 2024, și a constat în echipamente de construcții, potrivit observatornews.ro.
Conform datelor înregistrate în platforma SaaS de automatizare a activităților de eCommerce easySales, ponderea plăților online a crescut la 70%, față de cele două treimi care au optat pentru această modalitate de plată în 2023.
Cele mai mari creșteri ale volumelor de comenzi au fost înregistrate de următoarele categorii:
„Hrană și accesorii pentru animale de companie” (+106,9%);
„Modă și bijuterii” (+ 90,3%);
„Electronice” (+79,8%);
„Alimente, produse de curățenie” (+64,8%);
„Piese și accesorii auto” (+61,9%).
Categoriile care au înregistrat o evoluție negativă, față de Black Friday 2023, sunt… „Cărți, reviste și ziare” (-39,7%), respectiv „Artă și hobby” (-26%).
Comparativ cu anul trecut , volumul de comenzi înregistrate prin platforma easySales a crescut cu 30%, cele mai mari vânzari fiind înregistrate în Capitală și cele mai mari județe din România: Ilfov, Cluj, Timiș, Iași, Constanța, Brașov, Prahova, Sibiu, Dolj.
La nivel de vânzări înregistrate în alte țări, ponderea achizițiilor internaționale a crescut, de la 2% din totalul vânzărilor înregistrate în easySales, la 4,4% în acest an.
FOTO – Profimedia