Ce a pățit o familie care a trecut de la ENEL la Hidroelectrica: „Compania a pus sigiliu pe contor”
Ca urmare a creșterii tarifelor la energie electrică, mulți români au decis să schimbe furnizorul, în speranța că vor primi facturi mai mici la final de lună. Însă nu toate astfel de schimbări au funcționat fără probleme. Este și cazul unei familii care a decis să treacă de la Enel la Hidroelectrica.
De altfel, foarte mulți clienți au optat să se transfere la Hidroelectrica, compania de stat având tarife mai bune la energia electrică pentru clienții casnici.
În 2022, un număr mare de clienți au trecut la Hidroelectrica, astfel că firma a ajuns la aproximativ 300.000 de clienți, triplu față de 2021.
„Preţul pe care îl oferă Hidroelectrica este unul competitiv, care derivă din faptul că suntem şi producători de energie electrică. Încercăm în aceste momente de criză să oferim consumatorilor finali un preţ final care să le permită să îşi desfăşoare activităţile, dacă discutăm de zona comercială şi să poată să îşi gestioneze mai bine bugetele personale, dacă vorbim de clienţii casnici”, a declarat în septembrie, anul trecut, Preşedintele Directoratului Hidroelectrica, Bogdan Badea, citat de national.ro.
„Sigiliu pe contor și nema curent”
Mulți dintre clienții care au schimbat furnizorul spun că transferul a fost simplu și s-a derulat exclusiv online. Alții, însă, spun că s-au confruntat cu probleme atunci când au decis să schimbe compania de furnizare a energiei electrice.
O femeie care a trecut de la Enel la Hidroelectrica a povestit că a trecut printr-o situație neplăcută atunci când a schimbat furnizorul.
„Anul trecut am cumpărat 1/2 de duplex.Am făcut un contract cu Hidroelectrica. Anul trecut, în 22 septembrie. Am fost tare fericiți că ne-a adoptat în final cineva și nu mai suntem singuri pe lume. Până ieri, am citit de fiecare dată postările de pe grup, ne-am resemnat la ideea că nu primim facturi fiindcă «așa e la toată lumea» și am transmis cu sfințenie lună de lună indexul autocitit Până ieri. Ieri, am plecat la 17:00 de la lucru și când am ajuns acasă… sigiliu pe contor și nema curent”, povestește clienta, potrivit sursei citate.
Aceasta spune că nici Enel și nici Hidroelectrica nu au contractul ei înregistrat. Femeia se declară nemulțumită de modul în care compania la care s-a transferat a gestionat situația.
„Nu existăm cu contractul acolo. Imaginați-vă uluirea noastră când, punând mâna pe telefon și sunând la e-Distribuție, aflăm perplecși că nu existăm cu contractul acolo. Suntem ai nimănui. Enel nu ne are, Hidro nu ne are. Sunăm la Hidro. Stăm o oră pe hold și în final, pe la 7, ne răspunde un nene care ne caută. Și ne caută. În primele 50 secunde ne spune că nu suntem copiii lui.
Eu… insist. Îi dau nr de contract. Data. Tot. Iar caută. Apoi… găsește. Hurray. Ne găsește. Suntem ai lor!!!!!!Ne explică faptul că e o situație neobișnuită, dar să stăm relaxați că urgentează el reconectarea.
Luăm o cină la lumina lumânărilor cu luna plină la geam, ca o familie îndrăgostită. Fii-mea, clasa a șasea, are mâine test. Bun. Facem si pronumele. Nu vine nimeni să ne dea lumină. Ne culcăm. Dimineața, de la capăt. Se face ora 8, sun la e-Distribuție. Violeta, drăguță, îmi explică încă o dată că nu exist. Eu, nu și nu. Exist. Că m-a recunoscut aseară nenea de la Hidro. Violeta îmi explică încă o dată că nu exist. Ca la un copil oligofren. Mă trimite in final înapoi la Hidro. Să le zic lor, căci ea nu mă poate ajuta”, povestește proaspăta clientă a companiei de stat.
Familia a rămas fără curent electric după ce a schimbat furnizorii
Femeia spune că ulterior a mai discutat cu un operator de la Hidroelectrica, iar acesta i-a explicat că locul său de consum este tarifat atât de Enel, cât și de compania de stat. Aceasta spune că în final a aflat că ar fi fost deconectată pentru neplată de către cei de la Enel, iar situația s-a rezolvat după ce a plătit peste 2.300 de lei.
„La Hidro răspunde Dragoș. Îi spun ce mă doare și mă pune pe hold. Apoi revine si se dezleagă misterul: locul meu de consum este tarifat si de Enel si de Hidro. Am doi părinți. Și cu doi părinți, mie mi-a curs congelatorul și îmi pornea alarma random. Si de tăiat, m-a tăiat Enel. Cu care eu nu am contract. Acum am curent. Dar am plătit 2.308 lei la Enel, fiindcă mă deconectase pentru neplată. Repet. Fără contract.
Ideea e ca Hidro trebuia să le transmită lor preluarea noastră. Și «dintr-o eroare», cum zice Dragoș, nu au făcut-o.So… Enel a continuat din inerție, cred, să ne dea curent, pe numele vechiului proprietar al casei care ceruse rezilierea după vânzare-cumpărare. Noi, am stat liniștiți si trimiteam la Hidro citirile. Enel factura același consum în timpul ăsta. Doar că la noi nu a venit niciodată vreo factură Enel. Foarte ciudat. În fine. Aia e. La Enel, domnița care ne-a făcut ordinul de reconectare, ne-a spus că nu suntem deloc un caz izolat. Da. Nu suntem speciali.
Au mai avut cazuri din astea când «Erorile de sistem», cum zice Dragoș, i-au adus în pragul disperării pe oameni. Dar ce voiam de fapt să întreb: în cazul în care Hidrelectrica ne va emite facturi pe aceeași perioadă pentru care am achitat azi la Enel, avem vreo șansă să nu le plătim? Ar fi usturător pentru noi… Și da, totodată, trag un semnal de alarmă și vă îndemn pe cei proaspăt intrați în contract să verificați la eDistribuție care vă e statusul. Să nu pățiți ca noi, că nu-i deloc mișto. Noi nu am știut și iacătă… am pățit-o.Seară liniștită sub clar de lună!”, a scris femeia pe un grup de Facebook.
Enel România, vândută grecilor de la Public Power Corporation cu 1,26 miliarde euro
Italienii de la Enel S.p.A. au semnat vânzarea subsidiarei din România a grupului. Astfel, filiala din țara noastră a fost cumpărată, cu 1,26 miliarde euro, de firma greacă Public Power Corporation S.A. (PPC).
Elenii au cumpărat absolut toate afacerile derulate de Enel în România.
Conform contractului, suma totală poate fi ajustată prin unele clauze uzuale în astfel de tranzacţii, precum şi printr-un mecanism pentru potenţiale plăţi ulterioare, în funcţie de valoarea viitoare a activităţii de retail.
Afacerea între Grupul Enel și PCC S.A. se va finaliza în trimestrul al treilea din 2023.
Pe de altă parte, într-un comunicat de presă, Enel anunț că are în plan să se concentreze pe 6 ţări ţintă, cu potenţial ridicat de creştere. Citește mai mult…