„Pasagerii zborului Seul-Londra sunt rugați să urce pe cântar la poarta 25”, ar putea fi anunțul din difuzoare înainte de a vă îmbarca într-un avion al Korean Air. Compania vrea să estimeze greutatea totală a avionului, cu pasageri și bagaje, pentru a calcula cât mai exact necesarul de combustibil, mai ales pe rutele foarte lungi. Nu este singura companie aeriană care apelează la această măsură suplimentară de siguranță. Greutatea călătorilor este confidențială, contează doar ponderea totală a încărcăturii.
Pasagerii care zboară cu Korean Air în următoarele câteva săptămâni li se poate cere să facă un pas suplimentar înainte de îmbarcare și anume să se urce pe cântar. Cu toate acestea, politica nu are nimic de-a face cu greutatea propriu-zisă a călătorilor.
Korean Air este una dintre numeroasele companii aeriene din întreaga lume care trebuie să obțină periodic date despre greutatea avionului, potrivit CNN.
Atât pasagerii, cât și bagajele vor fi cântărite anonim, iar datele vor fi apoi partajate Ministerului Terenului, Infrastructurii și Transporturilor din țară. Dacă un pasager ar prefera să nu fie colectate datele de greutate, Korean Air confirmă că poate renunța informând un membru al personalului. Deși unii călători ar putea fi surprinși să fie rugați să urce pe un cântar, această decizie nu este luată de companiile aeriene, este adesea impusă de autoritățile de reglementare guvernamentale ale companiilor aeriene.
La începutul acestui an, Air New Zealand a desfășurat un program similar cu unii dintre clienți care zboară pe rutele sale internaționale, cum ar fi distanța ultra-lungă dintre Auckland și JFK din New York.
„Știm că a urca pe cântar poate fi descurajantă. Dorim să asigurăm clienții noștri că nu există niciun afișaj vizibil nicăieri. Nimeni nu vă poate vedea greutatea, nici măcar noi”, a spus atunci un reprezentant de la Air NZ, transportatorul național al țării.
Odată strânse datele, acestea ajută companiile aeriene să ia decizii cu privire la nevoile de combustibil și la distribuția greutății la bord.
La începutul acestui an, Air New Zealand a desfășurat un program similar cu unii dintre clienți care zboară pe rutele sale internaționale, cum ar fi distanța ultra-lungă dintre Auckland și JFK din New York.
„Știm că a urca pe cântar poate fi descurajantă. Dorim să asigurăm clienții noștri că nu există niciun afișaj vizibil nicăieri. Nimeni nu vă poate vedea greutatea, nici măcar noi”, a spus un reprezentant de la Air NZ, transportatorul național al țării.
Odată strânse datele, acestea ajută companiile aeriene să ia decizii cu privire la nevoile de combustibil și la distribuția greutății la bord.