În goana după profit, supermarketurile au ajuns să practice o adevărată schemă „secretă” și pun direct „sub nasul” clientului anumite produse.
Marii retaileri se gândesc, bineînțeles, cum să aibă profituri tot mai „grase” de pe urma clienților.
O nouă găselniță este așa numita „Schema Ț”, cum apare pe internet, care prevede că produsele perisabile sunt puse în rafturi în funcție de data de expirare.
Practic, clientului îi este pus „sub nas” produsul care expiră cel mai repede, iar pe următoarele rânduri pe cele mai proaspete, dar care au data de expirare mai îndepărtată.
Este posibil ca unele supermarketuri să plaseze produsele cu data de expirare apropiată în fața raftului pentru a încuraja vânzările rapide și pentru a evita risipa alimentară, dar acest lucru nu reprezintă o practică universală.
În general, magazinele ar trebui să aibă o politică de afișare a produselor în ordine cronologică, astfel încât să fie afișate mai întâi produsele cu data de expirare mai îndepărtată.
Trebuie să verificați mereu data de expirare a produselor, înainte de a le cumpăra, pentru a vă asigura că acestea sunt proaspete și pot fi consumate în siguranță.
Este ilegal ca magazinele să vândă produse expirate în fața raftului, pentru a scăpa de ele. În cele mai multe țări, astfel de practici sunt aspru sancționate.
Supermarketurile trebuie să verifice mereu datele de expirare ale produselor pe care le vând, să vadă dacă sunt în termen.
Desigur, și cumpărătorii trebuie să fie atenți la ce pun în coș, scrie stiridecluj.ro.
Un comentator spune că practica se numește FIFO (First IN Fist OUT).
„Nu cred că vom vedea însă un discount rezonabil în funcție de produs… Ex: produse perisabile. Expiră azi: -50%, Expiră mâine – 25%, Expiră în 3 zile – 10%…”, afirmă altcineva.
„Așa se face peste tot în lumea asta. Chiar și gospodinele au în față produsele care expiră mai repede…”, susține un alt cititor.