Ce este și cum se formează „gheața neagră” de pe șosele. Poate deveni un real pericol pentru circulație

Publicat: 19 11. 2024, 08:37

Gheața neagră poate fi un real pericol pentru participanții la trafic. Este un „inamic” aproape invizibil sub forma unui strat pe șosea care poate să reducă aderența anvelopelor. Iată ce trebuie să cunoască toți șoferii, înainte de a porni la drum!

Indiferent de anotimp, șoferii trebuie să își echipeze autoturismele corespunzător, pentru a rula în condiții optime pe șosele. În timpul anotimpului rece, când temperaturile scad drastic și se înregistrează precipitații sub formă de lapoviță și ninsoare, drumurile pot îngheța. Din acest motiv, mașinile trebuie să fie echipate în mod adecvat. Condițiile meteorologice din timpul iernii pot favoriza apariția unui fenomen periculos pentru circulație, și anume gheața neagră.

Cum devine gheața neagră un real pericol pentru circulație

Drumurile unde se regăsește gheața neagră pot deveni periculoase. Pe suprafața șoselei se formează o peliculă foarte subțire de gheață care poate să reducă drastic aderența anvelopelor. Deși este un strat subțire, gheața neagră va crea iluzia unui drum uscat. În realitate, însă, ascunde un pericol. De aceea, șoferii trebuie să circule prudent, să respecte legislația în vigoare și să își echipeze mașinile potrivit sezonului și condițiilor meteorologice.

Această peliculă se formează, de cele mai multe ori, în timpul nopții sau în momentele din zi când temperaturile sunt foarte scăzute. Umezeala se acumulează pe partea carosabilă și îngheață. O manevră sau un viraj brusc, dar și o frânare poate să ducă la derapaj.

Titi Aur, pilot și expert în conducerea defensivă, a precizat că acest fenomen este periculos. Atunci când se activează ABS-ul, înseamnă că nivelul de aderență este mic.

„Să fim atenţi la cum conducem şi mai ales la gheaţa neagră, adică la polei. Gheaţa, zăpada albă, le vezi, ştii că s-ar putea să aluneci. Gheaţa neagră a cel mai periculos lucru care se poate întâmpla. Trebuie testată aderenţa din când în când. Când nu avem pe nimeni în jur pe şosea, apăsăm mai tare pe frână. Dacă tremură pedala de frână, înseamnă că a intrat ABS-ul, deci avem aderenţă mică”, a explicat pilotul Titi Aur pentru DC News.

V-ar putea interesa și:

Cât timp trebuie să stai cu motorul mașinii pornit pe loc, înainte de a pleca la drum, iarna. Sfatul pilotului Titi Aur pentru șoferi

Titi Aur arată cum să reglezi oglinzile corect pentru a a avea o vizibilitate cât mai bună

Regula neștiută de mulți șoferi, dar care poate salva VIEȚI. Expert în conducere defensivă: „În astfel de situații, se anulează prioritatea generală”

Sursă foto: Envato (caracter ilustrativ)