Ce factură de REGULARIZARE a primit un român care a transmis indexul de consum. Să cadă din picioare!
Au început să „curgă” facturile de regularizare la energie electrică, pentru ultimele luni. Cei care nu au transmis indexul la timp sau deloc, în unele cazuri, au avut parte de surprize nedorite.
Există însă și o veste bună, mai exact românii care au consumat în 2022 mai puțin decât în 2021 ar putea să primească o parte din bani înapoi.
Consumatorii care au transmis indexul au primit facturile așa cum se așteptau. De exemplu, un bucureștean a primit 228 de lei. Au fost însă situații cu înștiințări de plată mai mari de 4-5 ori decât anul anterior.
„Destul de mult. Pentru că avem și un uscător de rufe. Avem multe. Trebuie să strângem bani lună de lună, să nu cheltuim toată pensia”, se plânge un cetățean.
„Să nu se alarmeze în situaţia în care vor primi mai multe facturi în decursul unei luni. Deoarece unii furnizori vor alege să emită facturi normal. Şi ulterior facturi de regularizare.
Furnizorii vor trimite, pe lângă regularizările clasice, și pe cele care se referă la ordonanța pe energie adoptată în 2022, prin care s-a decis plafonarea prețurilor și încadrarea consumatorilor în diverse praguri de consum.
Cine a făcut economie anul trecut va avea acum de câștigat.
„Dacă un client de energie electrică a avut în 2021 un consum mediu lunar de peste 100 de kWh, iar în 2022 consumul său s-a redus sub 100 de kWh, atunci furnizorul îl va reîncadra automat într-un alt plafon de preţ. Şi va trebui să-i ofere acestuia diferenţa de preţ dintre 80 de bani şi 68 de bani pe kWh. Diferenţă aplicată pentru toată perioada aprilie-decembrie 2022”, explică reporterul observatornews.ro.
De ce întârzie facturile la Electrica Furnizare
„Clientul este oarecum premiat pentru faptul că a fost eficient energetic”, explică Adrian Vintilă, FEL România.
Un român a găsit „cheia”: „Economie cât să nu folosești aparatură care să consume inutil. Adică aparatura strict uzuală, combină, TV și becuri economice”.
„O singură factură, prin care se stornează tot ce s-a plătit şi s-a consumat pe cele nouă luni. Se refacturează cu noul preţ.”, a declarat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte ANRE.
Potrivit lui Vintilă (FEL) putem înainta o cerere către furnizor prin care să cerem eșalonarea plății, dacă nu ne permitem să achităm totul odată.