Prețurile avantajoase practicate de multe dintre clinicile de chirurgie estetică din Turcia, cu mult sub cele din România, atrag numeroase paciente din țara noastră. Clientele ajung la clinicile din Istanbul fie prin intermediari români, fie turci. Visul de a arăta mai bine s-a transformat nu de puține ori într-un coșmar, din care cu greu au reușit să scape. R.E. este doar una dintre româncele care îi acuză pe medicii turci că au mutilat-o. După o liposucție în mai multe zone ale corpului, urmată de o intervenție de ridicare a feselor (BBL), femeia a făcut necroză. Ca și în cazul altor paciente care au avut experiențe similare, după intervențiile ratate, medicul turc care a operat-o nu a mai fost de găsit. Atenție, imagini care vă pot afecta emoțional!
R.E. a fost dintotdeauna o femeie grijulie cu aspectul ei exterior, iar când s-a apropiat de 40 de ani a considerat că se impune să facă niște retușuri estetice. Printr-o cunoștință a intrat în legătură cu o femeie din Turcia, care avea rolul de intermediar și care i-a recomandat o clinică din Istanbul.
R.E. a plătit 3.500 de euro pentru o intervenție de ridicarea a feselor prin injectare de grăsime proprie, rezultată din liposucția efectuată în mai multe zone ale corpului. Medicul ar fi trebuit să îi injecteze în fese grăsime extrasă din abdomen, brațe, gușă și zona inghinală.
S-a operat în luna martie a anului trecut, iar ce a urmat a fost un coșmar inimaginabil.
”Am ajuns în Turcia prin recomandarea unei doamne, care deține în Istanbul o clinică pentru implant de păr. Am contactat-o și ea mi-a recomandat clinica Apex. Eu nu l-am cunoscut pe medicul Ensari Yavuz, care m-a operat, până în momentul în care a venit să îmi facă măsurătorile. După ce am ieșit din operație, eram toată umflată, aveam frisoane și dureri cumplite. Eram atât de umflată la față, încât soțul meu nu m-a recunoscut când m-au scos din sală. Nu știam cum ar fi trebuit să fiu după această intervenție, am crezut că este normal să îmi fie rău și să trec prin dureri”, ne-a povestit femeia de 39 de ani, care nu a dorit să-i fie divulgată identitatea.
Durerile postoperatorii erau atât de mari, încât spune că, la un moment dat, a leșinat.
”Mi-au zis că o să stau trei zile în spital, după care ar fi trebuit să merg la hotel. Chiar vizavi de clinică este un hotel, pe care ni le-au recomandat ei, și la care plătisem cazarea în avans pentru o săptămână. Nu m-au trimis însă la hotel pentru că la fese aveam dureri atât de mari că am leșinat. Mi-au pus mască de oxigen pentru că nu mai puteam sa respir de durere. Nu puteam să stau în picioare. Mâncam pătrunjel ca să-mi dea putere să pot merge. Am avut două momente în clinică în care am simțit că mă duc”, ne-a mai spus femeia.
Pentru zilele suplimentare de spitalizare, ea a trebuit să scoată din buzunar alți bani, suma totală plătită în Turcia, care a inclus și cazarea la hotel, ajungând la 5.000 de euro. După o săptămână petrecută în spital, situația ei nu s-ar fi ameliorat și, cu toate acestea, a fost externată și trimisă în România.
”Fesele mele erau roșii-vineții, aveam pungi cu sânge și în stânga, și în dreapta, iar pe spate parcă eram bătută. După schimbarea pansamentelor, medicul a plecat imediat.
Le-a spus să aibă grijă de mine, s-a întors după o oră si a plecat din nou”, ne-a mai spus femeia.
Pe adeverința pe care R.E. trebuia să o arate la aeroport, la întoarcerea în țară, medicul care a efectuat intervențiile chirurgicale a notat că operațiile au decurs normal și că pacienta a fost mulțumită de rezultate.
Odată ajunsă în țară, situația ei s-a agravat însă, așa că a fost nevoită să apeleze la medicii români, care s-au speriat când au văzut cum arată zonele operate.
”Am mers la medicul din România care mi-a făcut implant de silicoane și mi-a spus că e un dezastru, să merg de urgență să fac o ecografie de țesut moale. Medicul care mi-a făcut ecografia m-a întrebat «Doamne, ce ați pățit? Știți ce aveți la fese? Necroză». Gâlmele de grăsime au săpat în interiorul feselor. După trei luni după ce s-au închis rănile, am rămas cu gâlme și denivelări, iar pielea are o culoare diferită de restul corpului”, ne-a mai spus R.E.
Când a încercat să ia legătura cu medicul care a operat-o, ca și în celelalte cazuri similare, acesta nu a fost de găsit.
”Nu am dat de nimeni, două luni și ceva am ținut-o numai în mesaje. Mereu găseau pretexte, că e în operație, că sunt sărbători”, a adăugat femeia.
R.E. s-a văzut nevoită să ”negocieze” cu intermediara modalitatea în care ar putea fi reparate erorile. Propunerea primită a fost aceea de a i se face o nouă intervenție chirurgicală pentru care ar fi trebuit să plătească alți 3.500 de euro.
După insistențe, a primit promisiunea că nu va plăti totuși intervenția, doar că, după cele întâmplate, R.E. nu mai are curajul să treacă pragul acelei clinici fără un contract cu clauze care să-i protejeze drepturile ca pacient.
Tratamentele pe care le-a făcut în țară ca să se pună cât de cât pe picioare și care au însemnat, pe lângă medicamente, și numeroase ședințe de masaj, au fost de asemenea costisitoare. Nici la un an de la intervenții, femeia nu și-a revenit însă în totalitate.
”Și acum mă mai trezesc cu ochii și gleznele umflate. Medicii mi-au spus că, orice aș face, nu o să mai fiu sută la sută ca înainte, că pielea ca textură o să rămână cu mici denivelări la abdomen și găuri în fese”, a adăugat femeia, care a încercat să-și recupereze banii plătiți la clinică, dar fără succes.
De aproape un an, așteaptă o soluție convenabilă din partea clinicii. R.E. a contactat și un avocat român, care i-a pus însă în vedere că șansele de a i se face dreptate în instanță sunt foarte mici, cu atât mai mult cu cât Turcia nu este membră UE.
”Tot ce s-a întâmplat mi-a afectat psihicul, viața socială. Cineva trebuie să își asume. Am vrut să fac public cazul meu ca să nu ajungă și alte fete în situația mea”, și-a încheiat R.E. povestea.
Gândul a contactat clinica Apex pentru a-și susține punctul de vedere legat de acest caz. La numărul de telefon din Turcia afișat pe site a răspuns, spre marea noastră surprindere, o româncă.
Femeia ne-a spus că R.E. nu s-ar fi operat la clinica Apex, deși pe documentul eliberat de medicul turc apare numele acestei clinici.
Ni s-a sugerat să luăm legătura cu reprezentanta clinicii de implant de păr, care a avut rolul de intermediar. Am sunat și aici, dar nu a răspuns nimeni. Am trimis inclusiv mailuri către ambele clinici, dar nu am primit răspuns.
CITEȘTE ȘI: