Prima pagină » Actualitate » Ce măsuri a luat Directoratul Național de Securitate Cibernetică privind pana majoră la nivel global. „Nu este un incident, este o eroare, efectiv”

Ce măsuri a luat Directoratul Național de Securitate Cibernetică privind pana majoră la nivel global. „Nu este un incident, este o eroare, efectiv”

Ce măsuri a luat Directoratul Național de Securitate Cibernetică privind pana majoră la nivel global. „Nu este un incident, este o eroare, efectiv”
Sursa foto: Microsoft/Windows

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a anunțat, vineri, în contextul penei majore de tip informatic la nivel global a Microsoft, că se lucrează intens pentru remedierea problemelor și a transmis un set de recomandări pentru clienții afectați.

Oficialii DNSC au anunțat că se află în contact cu compania CrowdStrike în ceea ce privește problema de funcționalitate a anumitor servicii, cauzată de o eroare de tip „blue screen” (ecran albastru -n.r.) legată de senzorul Falcon CrowdStrike pentru sistemele de operare Windows.

„Vorbim nu despre un incident de securitate cibernetică, ci despre o problemă de funcționalitate a anumitor servicii, cauzată de o eroare de tip „blue screen” legată de senzorul Falcon CrowdStrike pentru sistemele de operare Windows, a detaliat pentru Gândul Mihai Rotariu, purtătorul de cuvând al DNSC.

Potrivit oficialului, nu se știe câți clienți sunt afectați, fiind vorba de fapt de toți cei care folosesc soluția CrowdStrike pe sisteme Windows.

„Este o eroare (bug – eng.), efectiv”, spune Mihai Rotariu.

Această problemă a cauzat multiple disfuncționalități la nivel mondial, chiar și ale unor servicii esențiale pentru entitățile care foloseau aceasta soluție pe sistemul de operare Windows.

„În România au fost raportate către DNSC astfel de probleme de disponibilitate a serviciilor atât din zona privată, cât și din cea publică, din sectoarele bancar, servicii de alimentare cu apă și sectorul de transporturi”, a precizat purtătorul de cuvânt al DNSC.

Din informațiile Companiei Naționale Aeroporturi București, cel puțin 8 zboruri au avut întârzieri semnificative, iar șase curse au fost anulate.

Recomandările DNSC

Potrivit oficialului, compania CrowStrike lucrează în mod activ la remediere, iar recomandări pentru rezolvarea acestei probleme au fost transmise deja către toți clienții afectați.

DNSC a transmis un set de recomandări, care se regăsesc și pe site-ul DNSC

Dacă întâmpinați probleme cu sistemele de operare care au instalați agenți CrowdStrike, puteți parcurge următorii pași pentru remediere:

  1. Porniți Windows în modul de siguranță
  2. Navigați la directorul din Explorer C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike
  3. Localizați fișierul C-00000291*.sys, faceți clic dreapta și redenumiți-l C-00000291*.renamed
  4. Porniți host-ul în mod normal

DNSC a  recomandă monitorizarea canalelor oficiale de comunicare ale companiei pentru viitoare actualizări legate de această problemă.

Mihai Rotariu a subliniat importanța urmăririi active a canalelor de comunicare oficiale ale CrowdStrike pentru viitoare actualizări, cât și a canalelor DNS.

Sursa foto: Microsoft/Windows – caracter ilustrativ

Citiți și:

PANĂ majoră a serviciilor Microsoft la nivel mondial. Sunt afectate zeci de zboruri, bănci și rețele de telecomunicații, inclusiv în România

Mai multe companii care operează zboruri de pe aeroporturile din România au anunțat întârzieri din cauza penei Microsoft. Șase curse a fost anulate

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și