Prima pagină » Actualitate » VIDEO | Ce preferă românii: Facebook, Instagram, Tiktok sau Youtube? (REPORTAJ)

VIDEO | Ce preferă românii: Facebook, Instagram, Tiktok sau Youtube? (REPORTAJ)

Tehnologia avansează cu viteza luminii. Există din ce în ce mai multe aplicații, rețele de socializare pe care ni le dorim. Cu un simplu click, intrăm în lumea online. Astfel că oamenii au tendința să fie peste tot și de aceea își fac cont pe cât mai multe rețele de socializare.

Facebook este cea mai folosită aplicație social media, de către români. Țara noastră are peste 12 milioane de utilizatori activi lunar. Youtube se află la mică distanță de Facebook, cu 12 milioane de utilizatori activi.

Pe locul al treilea se află Tiktok, depășind Instagram care are aproximativ 5 milioane de utilizatori activi lunar. LinkedIn este pe poziția 5, cu peste 3 milioane de utilizatori activi lunar, iar Snapchat pe locul 6 cu 2,3 milioane de utilizatori.

Cei mai mulți nu se mulțumesc doar cu prezența doar pe o anume rețea socială.

  • „Facebook, Instagram, Tiktok, dar nu-l folosesc. Am făcut pentru fiiul meu să văd la ce se uită. Mai mult de control, nu e… Ce folosiți mai des? Whatsapp, la muncă. Și apoi? Pe locul doi? Facebook, dar să mă uit, nu altceva. Acum câțiva ani da, dar acum nu”, a spus o doamnă.
  • „Dumneavoastră folosiți rețelele de socializare? Da. Cam cât timp pe zi și ce rețele de socializare folosiți? Nu știu cu exactitate cât, dar folosesc și Whatsapp și Facebook. Instagram? Nu, nu. Sunt vreo 3-4 ore pe zi, dar cu pauze. Și ce anume urmăriți pe Facebook? Ceea ce postează majoritate prietenilor, orice”, a spus o altă doamnă.

„Primul lucru pe care îl facem când ne dăm jos din pat este să vedem ce s-a întâmplat pe Facebook, Instagram sau pe orice altă rețea socială. Oamenii au nevoie de social media. Sunt din ce în ce mai multe aplicații, însă nu avem certitudinea că vor rămâne deschise toată viața. Am fost martorii celui mai mare picaj al rețelelor sociale de Facebook, Instagram, Whatsapp… acum câteva luni. Mai mult de 12 ore, rețelele au picat și oamenii nu știau ce să mai facă fără social media și s-au dus pe twiter, dar da, apare și fenomenul fomo, fear of missing out. Nouă, oamenilor ne place să știm cât mai mult din toate domeniile și să fim prezenți chiar dacă nu folosim rețeaua respectivă. Orice se vede în appstore sau în magazin ca o rețea nouă… ce face omul? O descarcă pentru că vrea să fie prezent acolo, dar poate că nu o să deschidă aplicația aceea niciodată. Este cumva un mecanism prin a-și face conturi și de a fi acolo prezent de dragul de a avea cont”, a afirmat Robert Nicolae Feraru, expert social media.

Există, însă, și persoane care au mai multe conturi pe o singură rețea de socializare, iar puțini conștientizează cât de mult timp petrec pe rețelele de socializare. Pentru mulți… devine un stil de viață.

„De ce credeți că oamenii au tendința să-și creeze cont pe cât mai multe, 10-20 astfel de… Unu… nevoia de informație. Ți-o iei din cât mai multe surse. Nu citim doar o editură, citim 7 edituri. Nu citim doar un autor, citim și teoria contrară a acelui autor. E cât se poate de ok. Dorința de afirmare, capitalul simbolic. E măgulitor în momentul în care mesajul tău este preluat de mii de oameni. Trei… te simți puternic, foarte puternic. În momentul în care deții informația sau ai senzația că o deții și creezi informația. o dai”, a spus sociologul Gelu Duminică.

Nu orice conținut postat pe o rețea de socializare are și vizualizări.

„Știrile neutre sau postările neutre nu fac mare rating. Postările partizane, extrem de subiective, fac raiting. În ultimii ani, am văzut o introducere pe piață a ceea ce se numește story telling care prinde foate bine. Chestiile alea sunt exprimate cu emoție, într-un mod extrem de subiectiv, eseurile extrem de personale care prind destul de bine în zona publicului”, a adăugat sociologul Gelu Duminică.

Cum trebuie înțeles fenomenul rețelelor de socializare? Părerile sunt împărțite. Rețelele de socializare oferă oportunități libere și gratuite pentru orice idee. Pe de altă parte, aceste idei pot fi împărtășite într-un mod necontrolat.

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Oana Zvobodă a debutat în presă la televiziunea PrimaTV, în anul 2017. Între 2017 și 2020 a fost reporter la PrimaTV, unde ... vezi toate articolele

Citește și