Ce probleme au noile tramvaie Astra și de ce întârzie atât de mult. Nicușor Dan: „Comisia de recepţie se va pronunţa asupra conformităţii motoarelor”
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a declarat, miercuri, că noile tramvaie de la Astra Arad, care ar trebui să circule în București, sunt verificate de Comisia de recepţie, care se va pronunța în ceea ce privește conformitatea acestor vehicule. Noile tramvaie ar avea motoare mai mici decât cele stabilite în caietul de sarcini al licitației.
„Da, este o întârziere cam de o lună care în parte este din vina noastră, ne-o asumăm, faptul că discuţiile nu au pornit mai devreme, discuţiile directe, şi a fost doar un schimb de hârtii între noi şi Astra. Chiar la ora asta este o întâlnire între Comisia de recepţie şi reprezentanţii furnizorului şi ele vor avea loc cu frevenţă mare până când vom ajunge la recepţie. Este un produs pe care după cum ştiţi ne-a fost livrat, şi noi PMB prin Comisia de recepţie în care sunt şi reprezentanţi din STB şi reprezentanţi din ADI-ul transport şi cu o verificare din partea Autorităţii Feroviare şi cu o verificare din partea finanţatorului care organismul românesc este ADR-ul, vom face toate verificările astfel încât tramvaiele să fie conforme cu oferta şi cu contractul de finanţare cu Uniunea Europeană”, a declarat, miercuri, primarul general, Nicușor Dan.
Întrebat dacă noile tramvaie nu sunt conforme cu caietul de sarcini, Nicușor Dan nu a negat acest aspect și a precizat că în prezent se fac verificări în acest sens.
„Este o chestiune tehnică care ţine de puterea motorului în raport cu frecvenţa”
„Tramvaiele care au venit şi travaiele care vor veni au motoare Siemens, Comisia de recepţie se va pronunţa asupra conformităţii motoarelor cu oferta care a fost făcută şi care ofertă a respectat caietul de sarcini. O să avem răspunsul final de la Comisia de recepţie, este o chestiune tehnică care ţine de puterea motorului în raport cu frecvenţa şi cu, adică cu turaţia şi în funcţie de asta dacă această putere permite un regim de viaţă lung, pe scurt asta e problema.
Cerinţa din caietul de sarcini şi oferta pe care Astra a adus-o şi pe care noi, Comisia de recepţie trebuie să o verificăm este ca motoarele să poată să dezvolte o putere de 120 în condiţii care să-i permit o durată de viaţă lungă, asta e condiţia pe care o să o verifice Comisia.
Este una din condiţiile pe care le verifică Comisia şi există un document elaborat de producător pe care Comisia îl verifică, adică de Siemens”, a mai declarat Nicușor Dan.
Edilul Capitalei a precizat apoi când ar putea fi puse în circulație noile tramvaie la Astra Arad.
„Estimez o lună din momentul ăsta, sfârşitul lunii octombrie estimez”, a declarat Nicușor Dan.
Tramvaiele ar avea motoare mai mici decât în ofertă
Tramvaiele cumpărate de Primăria București de la Astra Arad și care au ajuns deja în Capitală ar avea motoare de 100 de kW și nu 120 de kW, aşa cum era trecut în specificaţiile tehnice asumate de constructor, conform Economedia. Până acum au ajuns 8 garnituri în Capitală dar primăria nu a recepționat încă niciuna. Deși în iunie primarul general Nicușor Dan promitea că în septembrie vor circula primele tramvaie de la Astra, acest lucru nu s-a întâmplat până acum.
Contractul dintre PMB și Astra Arad prevede ca producătorul să livreze 100 de garnituri, ce vor costa 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile. Detaliile tehnice ale tramvaielor sunt specificate în oferta înaintată de Astra Arad unde scrie clar că motorizarea va fi făcută cu 4 motoare de 120kW. Surse ale Economedia susțin însă că garniturile care au sosit deja au 4 motoare a 100Kw fiecare.