Prima pagină » Actualitate » Ce a putut cumpăra un bucureștean din Mega Image, de doar 1,20 lei, în a doua zi de Crăciun. Casierița a crezut că glumește!

Ce a putut cumpăra un bucureștean din Mega Image, de doar 1,20 lei, în a doua zi de Crăciun. Casierița a crezut că glumește!

Ce a putut cumpăra un bucureștean din Mega Image, de doar 1,20 lei, în a doua zi de Crăciun. Casierița a crezut că glumește!
Ce a putut cumpăra un bucureștean din Mega Image, de doar 1,20 lei, în a doua zi de Crăciun. Casierița a crezut că glumește!

Un bărbat din București a reușit să uimească o casieriță de la un Mega Image. Când a ajuns la casa de marcat el a dorit să cumpere un singur produs… în valoare de doar 1 leu și 20 de bani.

Obișnuită cu o multitudine de produse care trec pe banda rulantă, casierița unui magazin din Militari a crezut că un client care a venit în a doua zi de Crăciun glumește.

Bărbatul a venit la Mega Image marți, în a doua zi de Crăciun, și a cumpărat doar o legătură de pătrunjel, pe care a plătit doar 1,20 lei.

Cumpătarea, un bun cadou de Crăciun

Datele unui studiu publicat în 2019 – și realizat de un grup de cercetători de la  Universitatea Babeș-Bolyai și Universitatea din Adelaide – arată că, în România, aruncăm aproximativ 13% din carnea și 17% din restul alimentelor achiziționate.

Această risipă alimentară este accentuată și de rate relativ mici de colectare selectivă pentru restul alimentelor, factori ce contribuie la poluarea mediului înconjurător și la un comportament nesustenabil.

Deșeurile alimentare – o problemă cu multe aspecte în România

În cadrul articolului publicat în 2019 împreună cu alți doi colegi de la Universitatea Babeș-Bolyai (România) și Universitatea din Adelaide (Australia) am analizat comportamentul consumatorilor români privind deșeurilor alimentare și modul în care am putea reduce această risipă.

Datele studiului au arătat că respondenții consumă doar 86.7% din carnea achiziționată (13.3% fiind aruncată) și doar 82.5% din restul alimentelor cumpărate (17.5% fiind aruncate). Aceste procente devin îngrijorătoare când ne gândim în cantitățile absolute.

Practic, conform acestor date, la fiecare 100 kg de carne achiziționate, 13 kg vor ajunge la gunoi, ceea ce reprezintă o risipă clară, cu un impact semnificativ asupra mediului și asupra bunăstării individuale.

Comportamentul respondenților este îngrijorător și când vine vorba despre modul în care elimină deșeurile. Spre exemplu, peste 44% dintre cei intervievați nu colectează și nu reciclează uleiul alimentar uzat.  Se știe că acest ulei este extrem de poluant și cu un impact major asupra mediului din moment ce un litru de ulei alimentar uzat aruncat în sistemul de canalizare poluează un milion de litri de apă.

De asemenea, cercetarea a arătat că doar 15.5% din respondenți colectează selectiv peste 75% din alte resturi alimentare.

 

Vă recomandăm să citiți și:

Carla Adamescu este un jurnalist cu experiență în domeniul social. A lucrat în presa locală și, ulterior, la publicații din Capitală. S-a alăturat echipei Gândul în anul 2022 și scrie ... vezi toate articolele

Citește și