Câți bani încasează Daniel, un român care lucrează de 20 de ani pe vase de croazieră: „Câștig la fel de mult ca un DIRECTOR de bancă”

Publicat: 04 06. 2024, 14:01
Ce salariu are Daniel, care lucrează de 20 de ani pe vase de croazieră / Sursa foto: acu.fr

Daniel Călin, originar din Constanța, a reușit să ajungă la un salariu similar cu cel al unui director de bancă din România, după 20 de ani de muncă pe vase de croazieră. În prezent, el coordonează activitatea a patru spații de restaurant și baruri pe vasul de croazieră „Stena Vision”.

Daniel lucrează într-un echipaj format din 100 de membri, majoritatea provenind din Europa de Est. El povestește despre cariera sa impresionantă, care a inclus posturi în cadrul companiei CMA-CGM din Marsilia, apoi pentru Irish Ferries și Disney Cruise Line.

„Copiii mei au început să crească și, având contracte de șase luni departe de ei, cum făceam înainte, a devenit complicat”, explică Daniel. Totuși, el a găsit o modalitate de a echilibra viața profesională și cea de familie, având un contract permanent de patru săptămâni lucrate integral la bord, urmate de patru săptămâni de odihnă. „În aceste perioade, zbor acasă în România pe cheltuiala companiei”, adaugă el, conform unui articol publicat de actu.fr.

„Câștig cât un director de bancă din țara mea”

Cu toate că programul de muncă nu este pentru toată lumea, Daniel mărturisește că salariile atractive îi motivează pe cei care aleg această profesie.

„În România, salariul mediu net este de 600 de euro. Odată ce ai prins gustul acestei profesii, unde câștigi mult mai mult, chiar dacă perioadele de odihnă nu sunt întotdeauna ideale, este greu să te mai întorci”, afirmă el.

„Câștig cât un director de bancă din țara mea, de trei până la patru ori mai mult decât salariul mediu”, declară Daniel, subliniind că această profesie îi oferă oportunități financiare semnificative.

Totuși, recunoaște că evenimentele majore precum Jocurile Olimpice și Campionatul European de Fotbal complică uneori planurile de călătorie, din cauza creșterii vertiginoase a prețurilor biletelor de avion.