Recentul scandal de la TAROM, care a generat un haos teribil pentru mii de călători a readus în atenția publicului salariile pe care le încasează piloții și însoțitorii de bord din compania de stat.
În prezent pachetul salarial al piloților este justificat de responsabilitatea mare și de cunoștințele necesare pentru a pilota un avion, însă angajații TAROM se plâng că câștigă mai puțin decât cei de la companiile aeriene private.
Astfelu un pilot angajat la TAROM câștigă între 2.000 și 5.000 de euro pe lună în cazul comandanților de aeronavă, la care se adaugă o serie de sporuri, în timp ce venitul lunar al unui însoțitor de bord se învârte în jurul sumei de puțin peste 1.000 de euro.
Însă după majorarea promisă de guvernanți în urma negocierilor în cuantum de 1.500 de euro, salariul piloților ar urma să ajugă chiar și la 6.500 de euro lunar.
În comparație, un comandant de aeronavă de la compania low-cost Wizz Air câștigă în medie 11.000 -12.000 de euro lunar. De asemenea, dacă vorbim de companii aeriene de prestigiu de tipul Etihad, Emirates sau Turkish Airlines, un comandant de navă ajunge să câștige în medie 15.000-16.000 de euro pe lună, potrivit Adevărul.
Cei 160 de piloți ai companiei naționale de transport aerian primesc, de la 1 octombrie, o mărire de 500 euro echivalent lei lunar în salariu, iar din 1 martie anul viitor, suma este întregită până la echivalentul total de 1.500 de euro în plus la salariul lunar, se poate vedea în minuta ședinței de luni seara, așa cum aflase și Gândul din surse apropiate discuțiilor declanșate de anularea curselor, confirmate de președintele CA al Tarom.
Potrivit minutei ședinței, pentru remunerația de 500 de euro net, în condiții de performanță, s-a stabilit să fie semnate, începând de marți, acte adiționale la contractele individuale de muncă.
Pentru a te angaja ca însoțitor de bord la TAROM, trebuie să îndeplinești o serie de condiții specifice cum ar fi:
Citește mai mult pe acest subiect: