Prima pagină » Actualitate » Ce se întâmplă cu noile METROURI produse de Alstom în Brazilia? „Giurgiu” ar fi operabil, iar pentru trenul 5 „Sibiu” se vor repeta testele la Taubaté

Ce se întâmplă cu noile METROURI produse de Alstom în Brazilia? „Giurgiu” ar fi operabil, iar pentru trenul 5 „Sibiu” se vor repeta testele la Taubaté

Într-un răspuns la solicitarea Gândul, reprezentanții Alstom România ne-au transmis care sunt ultimele detalii despre garniturile de metrou fabricate în Brazilia: Trenul Giurgiu ar fi operabil din punct de vedere tehnic, iar metroul 5 „Sibiu”, pentru care inginerii Metrorex au refuzat prerecepția ar urma să plece din Brazilia după repetarea testelor în prezența reprezentanților români. Unde se află în prezent garniturile 3 și 4.

„Din punct de vedere tehnic, trenul Giurgiu este operabil, situație confirmată și de către Metrorex, cu ocazia finalizării sesiunii de instruire statică și dinamică a mecanicilor de tren și a certificării acestora de către Metrorex pentru operare fără călători pe Magistrala 5”, au transmis reprezentanții Alstom la solicitarea Gândul.

Potrivit surselor citate, testele de anduranță de 10.000 km se fac numai după finalizarea testelor de validare cu participarea Metrorex și AFER.

Sursa citată mai arată că parcurgerea celor 10.000 km fără călători reprezintă ultima etapă înaintea punerii în circulație.

Trenul „Giurgiu” se află în România încă din aprilie 2024, însă nici până în prezent nu a fost început rodajul de 10.000 de kilometri pentru această garnitură.

Alstom: Testele pentru trenul „Sibiu” se vor repeta în Brazilia

„Trenul Giurgiu este perfect funcțional. Toate aspectele tehnice inerente în faza de testare au fost rezolvate. Acesta este, de altfel, și unul din obiectivele importante ale testelor, acela de a identifica și rezolva orice situație cu care se poate confrunta trenul în timpul funcționării sale, după ieșirea de pe poarta fabricii”, spun reprezentanții Alstom.

În ceea ce privește trenul 5, despre care Gândul a dezvăluit recent că inginerii Metrorex i-au refuzat prerecepția din Brazilia, reprezentanții Alstom spun că această garnitură ar urma să plece din America de Sud după repetarea testelor.

„Trenul 5 «Sibiu» urmează să plece din fabrica din Taubaté, Brazilia, după repetarea testelor cu participarea reprezentanților Metrorex în perioada următoare, fiind estimat să ajungă în depoul Berceni la începutul lunii decembrie 2024”, mai transmit reprezentanții Alstom.

Până în prezent, din cele 13 garnituri cumpărare de Metrorex de la Alstom, în Depoul Berceni au ajuns două: Giurgiu și Ilfov.

Alstom: unde se află trenurile 3 și 4

Din Brazilia au mai plecat spre România trenurile 3 și 4.

„Trenul 3 «Teleorman» este deja în România, în scurt timp urmând să ajungă în Depoul Berceni. Trenul 4 «Sălaj», este așteptat să sosească în România la jumătatea lunii octombrie 2024”, au conchis reprezentații Alstom.

Anul acesta ar trebui să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom. Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei. Tot acolo trebuie făcut și rodajul lor.

Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

CITEȘTE ȘI:

„Giurgiu”, noul METROU Alstom produs în Brazilia, ar fi tras pe dreapta: „I-au sărit siguranțele, pe românește, când i-au dat power”

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și