Prima pagină » Actualitate » Ce se întâmplă dacă circulăm în această perioadă cu anvelope de iarnă? Riscurile sunt uriașe!

Ce se întâmplă dacă circulăm în această perioadă cu anvelope de iarnă? Riscurile sunt uriașe!

Ce se întâmplă dacă circulăm în această perioadă cu anvelope de iarnă? Riscurile sunt uriașe!

Vremea rece din ultima perioadă ne face tuturor probleme, iar șoferii care încă folosesc anvelope de iarnă nu sunt o excepție.

Motivul este acela că, odată ce temperatura crește peste 7 grade Celsius și vremea este polioasă, distanța de frânare crește, informează stirileprotv.ro.

Recent, în Galați, un șofer a filmat, cu ajutorul unei camere de bord, cum o maşină alunecă într-o curbă, se rotește pe șoseaua acoperită cu apă, şi se lovește de un alt autoturism.

Pe carosabilul umed, șoferul mașinii intră cu viteză în curbă și pierde controlul volanului. Trei alte autoturisme au evitat aproape milimetri un impact.

Șoseaua acoperită cu apă, viteza și anvelopele mașinii, au jucat un rol decisiv în producerea accidentului. Mulți șoferi au încă la autoturisme pneuri de iarnă – care în condiții de ploaie și vreme caldă – cresc distanța de frânare, avertizează specialiștii.

Ce spun specialiștii despre cei care folosesc anvelope de iarnă în această perioadă

Experții atrag atenția că anvelopele de iarnă, mai ales dacă sunt folosite în astfel de perioade, au o distanță de frânare cu trei metri mai mare față de cele de vară.

„O anvelopă de vară frânează cu trei metri mai puțin față de o anvelopă de iarnă. Ceea ce înseamnă foarte mult. De exemplu, la o trecere de pietoni”, explică Bogdan Florea, distribuitor de anvelope.

La rândul lor, instructorii de conducere defensivă atrag și ei atenția asupra importanței tipului de anvelope folosite.

„Idealul ar fi ca de fiecare dacă, în momentul în care temperatura crește mai mult de 7 grade să avem niște anvelope de vară, pentru că anvelopa de vară are un cauciuc mai tare, gândită să reziste mai termperaturi mai înalte”, spune Robert Otoman, instructor conducere defensivă.

La 16 grade Celsius, cauciurile de iarnă au o distanță mai mare de frânare și în situația în care drumul este uscat. Mașina se oprește în 41 de metri – în condițiile în care – la cea care foloseşte anvelope de vară distanța scade cu 5 metri, mai notează sursa citată.

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele

Citește și