Un ieșean a fost păcălit după ce a achizționat online o trotinetă electrică, pentru care a plătit 3.500 de lei. Specificațiile descrise de magazinul online pentru acel model de trotinetă electrică nu se ridică nici la jumătate, iar acum bărbatul se confruntă cu problemele legate de garanția produsului.
Daniel H. a cumpărat trotineta la începutul anului de la retailer online cu speranța că va avea o modalitate mai ușoară de a se deplasa în oraș.
Pe site-ul comerciantului, trotineta era descrisă ca având o autonomie a bateriei de 50 de kilometri la o încărcare, dar în realitate nu a reușit niciodată să parcurgă mai mult de 20 de kilometri. În plus, într-un timp scurt de utilizare, trotineta a început să se oxideze. Când a încercat să beneficieze de garanție, a avut parte de o surpriză neplăcută.
Daniel H. a utilizat trotineta doar pentru o perioadă scurtă de timp, iar aceasta înregistra deja 187 de kilometri parcurși. În tot acest timp, el a semnalat problema legată de autonomia bateriei, însă fără niciun rezultat.
Din motive personale, Daniel a fost nevoit să plece din țară și a lăsat trotineta într-un loc sigur, nefolosind-o timp de câteva săptămâni. La întoarcere, a descoperit că trotineta era acoperită de rugină și problema legată de baterie persista. A decis atunci să o trimită în garanție, iar aici a început un adevărat coșmar.
„Am zis că hai să o trimit la garanție să mi-o repare, noroc că am 2 ani garanție la ea. Asta se întâmpla pe la jumătatea lunii mai. Totul bine, am vorbit cu cei de la magazinul online, m-au întrebat de certificatul de garanție, dar eu nu primisem nicio hârtie, doar ceva în chineză, noroc că aveam factura online și am putut să o folosesc ca certificat de garanție.
Am așteptat ceva timp și am primit răspuns că o să-mi trimită trotineta înapoi, eram bucuros că s-a rezolvat problema. Eu, inițial, am trimis-o în stare foarte bună, am trecut peste partea că a ruginit așa repede, am zis că am nevoie doar de trotinetă.
Când mi-a ajuns coletul am avut o surpriză, l-am deschis și produsul meu arăta mai rău decât atunci când l-am trimis, nici nu mai avea folia pe display și era zgâriat, în loc de 187 km arăta 300, iar șuruburile ruginite erau tot acolo, nu am putut să o primesc așa, i-am dat retur.
După am primit și răspuns de la cei care se ocupau de trotineta mea, o firmă de reparații cu care magazinul online colabora mi-au spus că nu au găsit probleme cu bateria trotinetei, ține 50 km, doar că ei au testat-o în gol, nu a mers nimeni cu ea, iar faptul că a ruginit este din cauza mea, într-adevăr, am mers și când era ploaie, dar așa repede să ruginească. Eu am cumpărat trotineta să o folosesc, nu să meargă în gol”, povestește Daniel H.
În fața acestei situații extrem de neplăcute, bărbatul a decis să facă o reclamație la Protecția Consumatorului, acuzând atitudinea jignitoare a retailerului.
Înainte de a face reclamația, Daniel a fost pus în fața unei alegeri dificile de magazinul online. A fost informat că, în cazul în care nu acceptă produsul defectuos, va fi taxat cu 5 lei pe zi pentru depozitare, iar ulterior trotineta îi va fi reținută definitiv.
În final, a decis să accepte produsul, deși acesta prezenta probleme grave. În momentul în care a pornit cu trotineta, a fost la un pas de un accident, deoarece una dintre roți fusese montată greșit și se învârtea în sens invers atunci când accelera.
Daniel a primit de la magazinul online un e-mail în care era menționat faptul că trotineta era oxidată, iar starea interioară nu era cunoscută deoarece nu fusese desfăcută. Cu toate acestea, faptul că roata fusese montată în mod incorect ar fi trebuit să implice o verificare mai amănunțită. Întreaga situație l-a adus pe bărbat la disperare, având în vedere că achiziționase trotineta cu suma de 3.500 de lei.
În încercarea de a rezolva această problemă, Daniel a înaintat o reclamație către Protecția Consumatorului, sperând că situația va fi remediată în cele din urmă.
Reprezentanții de reparații au declarat că trotineta va fi preluată din nou și va fi supusă unui diagnostic pentru a rezolva situația. Cu toate acestea, nu au oferit informații detaliate despre procedura care va fi urmată.
Românii care au cumparat un produs defect sau neconform vor beneficia în curând de o modificare importantă în drepturile lor, conform unui proiect de lege adoptat marți de Parlamentul României.
Potrivit acestui proiect, dacă un consumator constată în termen de maximum 30 de zile că un produs achiziționat nu este conform, are dreptul la înlocuirea acestuia cu un produs nou. Astfel, consumatorii vor avea opțiunea de a alege între repararea sau înlocuirea produsului.
Concret, noul proiect de lege prevede că consumatorii vor putea solicita înlocuirea directă a bunurilor „în cazul în care se constată neconformitatea acestora într-un timp scurt după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice”.