Prima pagină » Actualitate » Ce trebuie să știe șoferii despre montarea anvelopelor de iarnă. Explicațiile RAR

Ce trebuie să știe șoferii despre montarea anvelopelor de iarnă. Explicațiile RAR

Ce trebuie să știe șoferii despre montarea anvelopelor de iarnă. Explicațiile RAR
Sursa foto: Shutterstock

Mulți șoferi români sunt tot mai speriați de venirea frigului și mulți dintre ei au chiar informații greșite despre cum ar trebui să își echipeze mașinile pentru sezonul rece.

Registrul Auto Român (RAR) vine în sprijinul acestora cu o serie de informații utile în ceea ce privește echiparea mașinii pe timp de iarnă.

Potrivit oficialilor RAR, nu există o dată limită pentru montarea anvelopelor de iarnă, iar toate cauciucurile marcate cu M și S (însemnând noroi și zăpadă – engl. mud and snow), sub forma: M+S, M.S. sau M&S sunt acceptate de lege pentru utilizarea pe timp de iarnă.

„Ați citit articolele despre amenzile pe care le riscă românii dacă nu au montate anvelopele de iarnă la 1 noiembrie și sunteți nedumeriți sau panicați? Nu aveți de ce! Registrul Auto Român vă explică tot ce trebuie să știi despre anvelopele care sunt obligatorii pe timpul iernii.

Chiar dacă vremea încă este însorită în cea mai mare parte a țării, au început să circule deja informații menite să panicheze posesorii de autovehicule, așadar precizăm CLAR că NU există o data limită pentru montarea acestor cauciucuri și că TOATE anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (însemnând noroi și zăpadă – engl. mud and snow), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră”, informează RAR.

RAR: Legea nu prevede o dată sau o temperatură minimă pentru montarea cauciucurilor de iarnă

Potrivit Registrului Auto Român, legea nu prevede o dată limită de la care autovehiculele trebuie dotate cu anvelope de iarnă sau o temperatură minimă care să declanșeze procesul. Așadar, anvelopele specifice sunt necesare dacă mașina circulă pe un drum public acoperit cu gheață, polei sau zăpadă, indiferent de anotimp.

În ceea ce privește anvelopele de tip „all seasons”, Registrul Auto Român informează că denumirea este una comercială, folosită de producătorii de anvelope, dar care nu are un corespondent în legislația națională.

„Indiferent care este denumirea comercială a unui pneu, dacă acesta este inscripționat cu literele M şi S (însemnând mud and snow), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, el îndeplinește cerințele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia rutieră națională.

Vă recomandăm ca, înainte de a monta anvelopele, să verificați anul fabricației (DOT) și adâncimea profilului. Dacă anvelopele au o vechime de peste 4-5 ani, solicitați părerea unui specialist, care să observe dacă există urme accentuate de uzură”, transmite RAR.

Care sunt sancțiunile pentru lipsa cauciucurilor de iarnă

Sancțiunea pentru lipsa anvelopelor adecvate, în condițiile specificate în lege, se pedepsește cu amendă din clasa a IV-a de sancțiuni (între 9 și 20 de puncte-amendă), adică între 1.305 și 2.900 de lei, dar se poate reține și certificat de înmatriculare al vehiculului.

Prin urmare, dacă posesorii de autovehicule respectă legislatia în vigoare și folosesc pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, indiferent de data calendaristică la care se face deplasarea, anvelope marcate cu literele M și S, nu riscă să fie sancționați contravențional, mai informează Registrul Auto Român.

Obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei a fost introdusă în România prin Ordonanța Guvernului nr. 5/2011 pentru modificarea și completarea OUG nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în 2006.

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele

Citește și