Cea mai ieftină mașină electrică second-hand. Cât costă pe site-urile de profil din România
Cea mai ieftină mașină electrică second-hand. Zarva creată în jurul Daciei Spring i-a determinat pe români să-și îndrepte atenția spre acest model electric, o premieră pentru Dacia sau, de ce nu, să caute o mașină electrică la mâna a doua pe site-urile de profil.
Cea mai ieftină mașină electrică second-hand. Decizia achiziționării unei asemenea mașini trebuie privită cu mare atenție, scrie go4it.ro.
Dincolo de economia de „carburant” și întreținerea ieftină, o mașină electrică vine cu neajunsuri: lipsă spațiu interior suficient, demaraje lente, autonomie redusă.
Cea mai ieftină mașină electrică second-hand. O subcompactă electrică nouă costă undeva la 20.000 de euro, dar tichetele Rabla și Rabla Plus reduc masiv prețul, pentru doritori.
Cea mai ieftină mașină electrică second-hand. Riscuri asumate
Variantele second-hand ne pot face cu „ochiul”, dar trebuie să fim cu mare, mare băgare de seamă, deoarece nu discutăm despre un motor tradițional, care poate fi reparat la orice service auto, dacă are probleme.
Autonomia promisă de un producător este de 200-400 km, la modelele până în 30.000 de euro.
La stația de încărcare, mașina electrică are nevoie de cel puțin 30 de minute pentru a ajunge la 80% din capacitatea bateriei, în regim fast charge.
O mașină electrică second-hand ar putea veni însă cu o autonomie redusă, față de un model nou.
Uzura bateriilor este principala cauză pentru care o mașină electrică SH ar putea fi o achiziție riscantă.
Cea mai ieftină mașină electrică second-hand pe Autovit costă 3.850 de euro și este un fel de ATV cu ceva dotări: Renault Twizy. Vânzătorul promite o autonomie de 100 km după 4 ore de încărcare la 220V.
Urmează două „chinezării”, X-others Xindayang Zd, o mașină electrică cu motor de 5 CP(!) și Jonway Coupe Premium Electric Car, care are motor de 6 CP și acumulator cu Pb de 120Ah.
Pe de altă parte, un model Aixam City, o mașină electrică pentru doi pasageri, care poate fi condusă de la 16 ani, are autonomie de 120 km și costă 9500 euro cu ecotichet Rabla Plus.
Pe terenul mașinilor „serioase”
Un model Nissan LEAF din 2011 costă 9.000 de euro cu rulaj de 70.000 km. Are o autonomie de 80-120 km și prețurile ajung chiar și la 12.000 de euro, pentru o variantă mai nouă. Autonomia rămâne însă punctul în minus…
Și dacă tot vorbim de mașini „serioase”, să nu uităm de Renault ZOE, care costă second-hand undeva la 13.000 de euro, fiind fabricat în 2015. Are o autonomie de 200 km și putem spune că este un model „dovedit”: Poliția Locală Sector 3 dispune de acest model, de ceva timp.
Opel Ampera din 2019, la 12.700 euro
Marele minus este autonomia minusculă de 70 km în modul full electric. Ca urmare, Nissan Leaf și Renault Zoe ar putea fi singurele modele electrice demne de luat la preț SH, accesibil, pe piața românească… Asta dacă nu avem bani de un Tesla.