Cei mai mulţi români oferă acces la datele lor personale. Este rezultatul unui studiu efectuat de InfoCons în ţările UE. Realizatorii studiului au vrut să afle cât de dispuşi sunt cetăţenii să ofere acces la datele lor atunci când sunt online şi au aflat că românii se află în fruntea topului.
Conform rezultatelor sondajului din 2020, 80% dintre români permit utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare. Ei sunt pe locul doi în Europa după bulgari. La polul opus sunt olandezii şi finlandezii care nu vor, în proporţie de aproximativ 70%, să le fie folosite datele personale.
Studiul InfoCons a mai arătat că în Europa una din două persoane cu vârste cuprinse între 16-74 de ani a refuzat să permită utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare atunci când utilizează internetul în scopuri private. În plus, 46% au raportat că au permis accesul restricţionat doar la poziţia lor geografică sau au refuzat accesul complet la aceste informaţii.
Mai puţini (40%) cetăţeni UE citesc declaraţiile politicii de confidenţialitate înainte de a furniza date cu caracter personal. În mod similar, 40% au limitat accesul la profilurile sau conţinutul site-ului lor de socializare sau la stocarea online partajată.
Totodată, 33% au verificat că site-ul pe care şi-au furnizat datele personale este sigur.
Un sondaj realizat de IRES – Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie arată că 64% dintre consumatorii de energie nu au de gând să-şi schimbe furnizorul în acest an.
De asemenea, 25% spun că îşi vor schimba furnizorul, iar 11% nu ştiu.
Printre motivele pentru care nu au de gând să schimbe furnizorul, consumatorii menţionează teama de schimbare (34%) şi lipsa informaţiilor (29%), 8% sunt mulţumiţi de furnizorul actual şi 7% din comoditate.
Din totalul respondenţilor, 51% se aflau în piaţa reglementată, 37% în piaţa liberă, iar restul de 12% nu ştiau în care dintre categorii se încadrează sau nu au răspuns. Dintre cei care au ieşit în piaţa liberă, 84% au păstrat acelaşi furnizor.