Situat la granița cu Ucraina, în localitatea Dornești, județul Suceava, noul complex de transbordare a cerealelor a fost realizat după o investiție de 10 milioane de euro din partea Grampet Group.
Terminalul de la Dornești permite transportul a 3 milioane de tone de cereale și devine, astfel, un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în Portul Constanța:
Președintele Grampet Group, Gruia Stoica, a spus că terminalul din Dornești va deveni un punct strategic pentru fluidizarea traficului de cereale de la granița cu Ucraina la Portul Constanța.
Noul complex de la Dornești, realizat printr-o investiție de 10 milioane de euro, are o capacitate de transbordare cereale de 3 milioane de tone anual. Datorită acestei capacități de transbordare și a tuturor celorlalte soluții tehnice și tehnologice de vârf oferite, terminalul din Dornești va deveni un punct strategic pentru fluidizarea traficului de cereale de la granița cu Ucraina la Portul Constanța.
De asemenea, aș vrea să vă spun că facilitățile existente aici sunt similare cu cele ale terminalelor din marile porturi maritime. Aici se permite transbordarea a opt vagoane de cereale de tip ucrainean care sunt cu ecartament larg și 8 vagoane de tip românesc. Toate celelalte terminale din Europa permit transbordarea a cel mult 2 vagoane simultan”, a explicat Gruia Stoica.
Complexul de la granița cu Ucraina joacă un rol esențial în transformarea României într-un nod feroviar strategic pentru transporturile de mărfuri din Europa.
„Ceea ce ați realizat aici înseamnă locuri de muncă pentru oameni și, mai mult decât atât, înseamnă un catalizator al unor investiții ulterioare. Sunt sigur că nu vă veți opri aici. Sunt sigur că începeți să dezvoltați și mai mult această zonă, pentru că România are nevoie, Ucraina are nevoie și de aceea este important ca mesajul pe care îl transmitem azi să fie unul foarte puternic nu numai la București, dar și la nivel european. În numele Cancelariei Primului-Ministru, vreau să vă felicit și vreau să vă transmitem susținerea pe care o avem pentru antreprenoriatul românesc, pentru mediul de afaceri”, a declarat consilierul de stat Florin Spătaru.
Terminalul de la Dornești va juca un rol esențial în transformarea României în nod feroviar strategic pentru transporturile de mărfuri din Europa.
„O investiție strategică, amplasată strategic la granița cu Ucraina, cu 10 milione de euro investiți, reflectă angajamentul grupului Grampet pentru dezvoltarea infrastructurii, pentru dezvoltarea infrastructurii logistice. În același timp, consolidează și poziția României de hub logistic și hub feroviar în Europa de Est”, a spus secretarul de stat Mircea Abrudean.
Eu îmi doresc ca România să fie cea mai importantă poartă pentru reconstrucția Ucrainei, să profite de acest lucru ca să-ți dezvolte infrastructura feroviară, rutieră, aeriană, maritimă și să arătăm că au voie și privații să investească, mai ales că investesc mult mai bine decât investițiile publice”, a spus Victor Ponta, consilierul onorific al premierului Marcel Ciolacu.
„E nevoie de fluidizarea traficului și în special a traficului de mărfuri. O investiție de 10 milioane de euro, care, din câte am înțeles eu, înseamnă patru garnituri de tren pe zi, să plece spre Constanța în 24 ore, ca timp de parcurgere e o scutire de tiruri pe șoselele României. Deși eu aștept cu nerăbdare autostrada 7 să vină până la Siret, dar până atunci, grâul, în două săptămâni trebuie recoltat și trebuie transportat și vândut. Eu cred că acesta este un lucru concret, un exemplu de solidaritate cu Ucraina și o știm foarte bine”, a spus și președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur.
„Investiția pe care Grampet o face astăzi și o inaugurăm împreună vine să faciliteze fluxul rutier, să mutăm camioanele de pe șoselele României pe sistemul feroviar care este bine vascularizat, care trebuie readus la capacitate mare și să avem o legătură foarte bună cu Portul Constanța, care anul trecut s-a apropiat de 100 de milioane de tone de marfă tranzitată”, a completat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
CITEȘTE ȘI: