Cele mai VALOROASE branduri, ale momentului, la nivel global. Apple ocupă primul loc, pentru al treilea an consecutiv
This browser does not support the video element.
Potrivit unui studiu Kantar, cele mai bine cotate companii din lume, de la acest moment, sunt reprezentate de branduri din domeniul tehnologic. Apple a marcat un nou record, devenind primul brand, la nivel global, cu o valoare de 1000 de miliarde de dolari.
Un studiu Kantar indică faptul că cele mai valoroase branduri din lume aparțin unor companii din domeniul tehnologiei. Astfel gigantul Apple a bătut un nou record, devenind primul brand din lume a cărei valoare depășește 1000 de miliarde de dolari, iar valoarea companiei la bursă depășește 3000 de miliarde.
Cele mai valoroase 100 de companii au depășit nivelul de 8300 de miliarde de dolari. Încă nu a fost depășit recordul istoric din 2022, atunci când, pe fondul umflării valorii firmelor tehnologice, topul brand-urilor ajunsese la 8700 de miliarde de dolari. Apple e pe prima poziție pentru al treilea an consecutiv, urmată de Google, Microsoft și Amazon. McDonals este cea mai valoroasă companie non-tehnologie din lume, dar la mare distanță de primele patru.
De altfel, topul 10 include doar două companii care nu sunt din categoria tech cealaltă este viza Nvidia urcă 18 locuri până pe locul șase în clasamentul din 2024, cu o creștere a valorii mărcii de 178% Facebook revine în top 10 după o absență de un an, în timp ce Oracle intră în top 10 pentru prima dată.
Brand-urile din top 10 au o valoare combinată de 4120 de miliarde de dolari, ceea ce reprezintă aproape jumătate din cele 100 incluse în studiul cantar. De la lansarea clasamentului, în urmă cu 18 ani, valoarea cumulată a brandurilor globale din top 100 a crescut cu 474% pragul pentru ca o marcă să poată intra în top 100 a crescut cu 354% de la 4 miliarde de dolari până la 19 miliarde de dolari. În prezent, în diverse domenii se produc schimbări. Corona a devenit cel mai valoros brand de bere din lume.
La îmbrăcăminte, Nike își păstrează poziția de brand numărul unu în categoria îmbrăcăminte, dar diferența sa față de concurenți s-a redus.